علی ربیعی روز چهارشنبه در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۵۰ هزار شغل رسمی نیمه نخست امسال در کشور ایجاد شد، اظهار کرد: این آمار براساس بررسی دفترچه های تامین اجتماعی که برای بار اول جهت شاغلین جدید صادر شده، بدست آمده است.

به گفته وی، با توجه به این آمار پیش بینی می شود ایجاد اشتغال کشور در ۹ ماه منتهی به آذر سال جاری به ۷۰۰ هزار شغل برسد و ما ایجاد این تعداد شغل را بتوانیم تجربه کنیم که این آمار کمتر از سال گذشته نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: همچنین امسال در بخش ضریب جینی فقط در بخش غیر نفتی ۶ درصد رشد داشتیم و علاوه بر اینکه این رشد رقم خوبی است به نظر می رسد تا پایان سال افزایش نیز داشته باشد.

&#۳۹;ضریب جینی یک واحد اندازه گیری پراکندگی آماری است که معمولا برای سنجش میزان نابرابری در توزیع درآمد یا ثروت در یک جامعه آماری استفاده می‌شود&#۳۹;.

ربیعی در خصوص سفر به استان کردستان گفت: در این سفر بحث اشتغال استان با توجه به اینکه سهم کردستان از بودجه روستایی، عشایری و اشتغال فراگیر مشخص شده و چگونگی اجرای آن در کارگروه اشتغال بررسی می شود.

وی یادآور شد: در این سفر همچنین پیگیر طرح موفق اشتغال فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در طرح تکاپو و آغاز برنامه ریزی طرح اشتغال در حوزه پوشاک و صنایع تکمیلی و مکمل خواهیم بود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: در سفر به شهرستان سقز نیز آغاز اجرای احداث یک طرح در حوزه معدن را خواهیم داشت که پیش بینی می شود در مدت ۱۲ ماه اجرا و بخشی از مشکل اشتغال این شهرستان را برطرف کند.

به گزارش ایرنا، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه و پنجشنبه ششم و هفتم دی در کردستان حضور خواهد داشت، کلنگ زنی و بازدید از چند طرح عمرانی و خدماتی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای سفر ۲ روزه است.

شرکت در کارگروه تخصصی اشتغال استان، بازدید از درمانگاه تامین اجتماعی و منطقه ویژه اقتصادی بانه و شرکت در شورای اداری شهرستان بانه از جمله برنامه های علی ربیعی در این سفر است.

از دیگر برنامه های ربیعی در سفر به استان کردستان، شرکت در آیین کلنگ زنی معدن طلا و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان تامین اجتماعی سقز و نشست شورای اداری شهرستان های سقز است.

استان کردستان با ۲۹ هزار و ۱۳۷ کیلومتر مربع براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد.

استان کردستان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال ۱۳۹۰ دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.