به دنبال وقوع زلزله تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی و انتظامی البرز در آماده باش کامل هستند و به دستور استاندار البرز تمامی مدارس و دانشگاه ها تعطیل شده است. همچنین ۴۶ مصدوم بر اثر خروج نادرست از ساختمان ها گزارش شده است.

‎مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی و انتظامی در آماده باش کامل هستند و همچنین پس از زلزله هفته پیش این آمادگی تقویت شده و اکنون جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

‎مهدی مهرور بامداد چهارشنبه با اشاره به اینکه تیم های ارزیابی زلزله به محل وقوع اعزام شده اند افزود: تمامی شهرداری ها نیز با امکانات و تدابیری که از پیش مهیا کرده اند در آماده باش قرار دارند.

‎وی ادامه داد: تیم های اورژانس و آتش نشانی در نقاط مختلف استان مستقر هستند و بیمارستان های البرز با تمام ظرفیت آماده شده است.

‎مهرور گفت: حدود ۴۶ مصدوم بر اثر فرار و خروج اضطراری از ساختمان ها گزارش شده که ۳ تن در بیمارستان بستری شده اند که این امر صدمه ناشی از تخریب و آسیب مستقیم زلزله محسوب نمی شود.

‎وی افزود: به شهروندان توصیه می شود در چنین شرایطی خونسردی خود را حفظ کرده و با رعایت نکات ایمنی اقدامات لازم را انجام دهند.

‎این مسئول اضافه کرد: در روز چهارشنبه ۶ دی ماه به دستور استاندار البرز  تمامی مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه ها بجز امتحانات نهایی سال سوم متوسطه تعطیل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.