ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز دوشنبه در گفتگوی اختصاصی با روزنامه حریت اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درخصوص واکنش ها در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل دچار اشتباهات محاسباتی شده بود.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه ادامه داد: اما بالعکس، اقدام او جهان اسلام و احزاب سیاسی در ترکیه را با هم متحد کرد.

وی یکی از دلایل اقدام ترامپ را تلاش برای عمل به وعده خود در کارزار انتخاباتی اش در حوزه سیاست داخلی این کشور و این تصور دانست که وی فکر می کرد با واکنشی کوتاه مدت مواجه خواهد شد.

ابراهیم کالین در ادامه افزود: تصویب قطعنامه قدس در مجمع عمومی سازمان ملل این پیام را به جهان رساند که تهدید آمریکا بی اثر است.

شایان ذکر است، مجمع عمومی سازمان ملل روز ۲۱ دسامبر سال جاری میلادی با ۱۲۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳۵ رأی ممتنع، پیش‌نویس قطعنامه مربوط به وضعیت قدس را به تصویب رساند.

کشورهای مخالف با این قطعنامه، آمریکا، گواتمالا، هندوراس، جزایر مارشال، میکرونزی، نائورو، پالائو، توگو و رژیم صهیونیستی بودند.

بر اساس این قطعنامه، مجمع عمومی سازمان ملل، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نشناخت.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۶ دسامبر سال جاری میلادی (۱۵ آذر ماه) اعلام کرده بود که قصد دارد سفارت آمریکا را به بیت المقدس منتقل کند و آن را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل معرفی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.