مجید ملایانی با اشاره به آخرین وضعیت پروازها در اهواز در پی وقوع پدیده ریزگردها از ظهر امروز اظهار کرد: به دلیل گرد و غبار و کاهش شعاع دید تا ۱۰۰ متر در ظهر روز دوشنبه، هفت پرواز این فرودگاه لغو شده است. 

وی بیان کرد: پنج پرواز از فرودگاه های مختلف کشور نتوانستند به دلیل شرایط جوی حاکم بر استان در فرودگاه اهواز بنشینند و این موضوع باعث لغو پروازهای برگشت این هواپیماها هم شده است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه های استان گفت: پرواز تهران-اهواز-تهران هواپیمایی آسمان به شماره پرواز ۸۳۰، پرواز مشهد-اهواز-مشهد هواپیمایی تابان به شماره ۶۲۱۳ و پرواز شماره ۴۳۴۰ مسیر شیراز-اهواز-شیراز و شماره ۴۳۳۸ بندرعباس-اهواز-بندرعباس هواپیمایی سپهران لغو شده اند.

وی با بیان این که دو پرواز از شرکت هواپیمایی آتا نیز لغو شده اند، عنوان کرد: پرواز تهران-اهواز-تهران به شماره ۵۶۳۵ و مشهد-اهواز-مشهد به شماره ۵۶۴۱ نیز به دلیل شرایط جوی ناپایدار اهواز لغو شده اند.

ملایانی ادامه داد: در خطوط پرواز هواپیمایی آتا مسیر تهران-اهواز به شماره ۵۶۲۷ با تاخیر همراه بوده و پرواز اهواز-تهران آن نیز به شماره ۵۶۲۸ لغو شد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه های خوزستان از تاخیر در پروازهای دیگر این فرودگاه خبر داد و گفت: پرواز هواپیمایی ایران ایر مسیر یزد-اهواز به شماره ۳۳۰۷، پرواز هواپیمایی نفت مسیر تهران-اهواز-تهران به شماره ۲۶۱۸ و هواپیمایی آسمان مسیر تهران-اهواز به شماره ۸۳۴ با تاخیر همراه هستند.

وی یادآور شد: پرواز هواپیمایی نفت مسیر اهواز-تهران–اهواز به شماره ۶۲۱۶ ، هواپیمایی کاسپین مسیر اهواز-تهران به شماره ۶۹۱۳ و مسیر تهران-اهواز به شماره ۰۱۸، پرواز هواپیمایی زاگرس مسیر اهواز-تهران-اهواز به شماره ۴۰۲۰ و پرواز هواپیمایی آسمان مسیر اهواز-ساری به شماره ۳۹۷۴ با تاخیر همراه هستند.

پیش از این نیز چهار پرواز فرودگاه اهواز لغو شده و یک پرواز به دلیل شرایط جوی ناپایدار اهواز در فرودگاه شیراز بر زمین نشسته بود.

در حال حاضر شعاع دید در اهواز کمتر از ۲۰۰ متر اعلام شده است؛ این در حالی است که برای بلند شدن هواپیما از فرودگاه اهواز شعاع دید ۴۰۰ متر و برای نشستن، شعاع دید ۸۰۰ متر نیاز است.

گفتنی است گرد و غبار شدید از صبح روز دوشنبه در اهواز آغاز شده و همین امر باعث تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در اهواز و ۹ شهرستان خوزستان در نوبت عصر و کاهش ساعات اداری تا ساعت ۱۳ شد.

بنا به اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان غلظت ریزگردها در ساعت ۱۳ در شهر اهواز به ۶ هزار و ۹۱۵ میکروگرم بر مترمکعب رسید.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان گرد و غبار از ظهر دوشنبه آغاز شد و پیش بینی شده تا عصر امروز ادامه داشته باشد. 

شاخص نرمال میزان ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است. 

آخرین گرد و غبار در خوزستان ۲۴ آذر در ماهشهر در جنوب خوزستان ۷.۵ برابر حد مجاز بود.

فرودگاه ببین المللی اهواز در شهر اهواز در جنوب غربی ایران واقع شده‌ و میانگین پروازهای داخلی و خارجی - ورود خروج – این فرودگاه روزانه ۷۰ پرواز است. 

هر سال بیش از ۱۹هزار و ۷۰۰ پرواز در این فرودگاه انجام می شود و حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از طریق فرودگاه اهواز جا به جا می شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.