فابیو کاپلو می‌گوید زلاتان در اولین تیم خود در میان ۵ لیگ معتبر فوتبال اروپا به هیچ وجه مهارت فعلی‌اش در زمینه گلزنی را نداشت.

یوونتوس، ایبرا را سال ۲۰۰۴ از تیم آژاکس آمستردام خرید و در دو فصل حضور این بازیکن سوئدی با هدایت کاپلو دو بار قهرمان سری A شد که البته آن دو عنوان را به دلیل ماجرا کالچو پولی از دست داد. با سقوط بانوی پیر به دسته دوم به خاطر اثبات اتهاماتش در پرونده کالچوپولی، ابراهیموویچ هم از این تیم جدا شد و به اینتر پیوست، جایی که دوباره طعم قهرمانی در کالچو را این بار به صورت رسمی چشید.

کاپلو با اشاره به روزهای نخست حضور ایبرای ۳۶ ساله در یوونتوس، به نوعی مدعی شد که این بازیکن سوئدی که در تمام لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا به استثنای بوندس‌لیگا قهرمان شده (مجموعاً ۹ بار)، پیشرفتش را به لطف راهنمایی‌‌های این مرد ایتالیایی در تورین دارد.

او گفت: زمانی که ابراهیموویچ به یوونتوس آمد، او در زدن شوت خیلی مهارت نداشت. مینو رایولا (مدیر برنامه‌‌های ایبرا) به من گفت: «زلاتان واقعاً قوی است؛ شوت‌های او دستان دروازه‌بان‌ها را می‌شکند». من هم به او گفتم:«گوش کن، تا الان که او فقط شیشه‌های سالن تمرینات‌مان را شکسته است!». بعد از آن ابراهیموویچ، هر روز تمرین شوت‌زنی کرد و اکنون هم بدون شک همه می‌بینند که او چقدر پیشرفت کرده است.

کاپلو در ادامه فاش کرد ابراهیموویچ بهترین بازیکنی نبوده که زیر نظر او کار کرده است. او افزود: بهترین بازیکنی که تمرینش داده‌ام رونالدوی برزیلی در رئال مادرید بود. متأسفانه من او را در پایان دوران بازیگری‌اش و زمانی که ۹۶ کیلو شده بودم پیدا کردم. از او پرسیدم. در جام جهانی ۲۰۰۲ وزنش چقدر بود؟ او گفت ۸۴. به او گفتم حداقل سعی کن که به همان وزن برگردی. در هر حال او بازیکن فوق‌العاده‌ای بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.