حسنی اژه‌ای در پاسخ به موضوع اجرای حکم قاتل ستایش قریشی و به تاخیر افتادن اجرای حکم گفت: یک مسأله ای وجود داشت اما رفع شد و باید برای اجرا برنامه‌ریزی کنند البته الان خاطرم نیست که زمانی تعیین شده است.

وی در پاسخ به اینکه رییس جمهور در همایش حقوق شهروندی از موضوع شنود مکالمات شهروندان گلایه مند بوده است، گفت: من موردی را سراغ ندارم که غیر مجاز شنودی رخ داده باشد و اگر ما هم با این موضوع برخورد کنیم قطعاً جرمی رخ داده و رسیدگی می‌کنیم.

اژه ای تصریح کرد: وزارت اطلاعات یکی از دستگاه های امنیتی است که پیگیر جرایم امنیتی و زیر مجموعه دولت است و درخواست شنود بیشتر از سوی همین وزارتخانه مطرح است البته ما با همه درخواست های شنود هم موافقت نمی‌کنیم. البته نیروی انتظامی هم اختیاراتی دارد و می‌تواند درخواست شنود بدهد اما آن هم باید به نظر قاضی برسد و بعد از موافقت قاضی پرونده این اتفاق بیفتد.

اژه ای گفت: البته سازمان اطلاعات سپاه هم درخواست هایی در چارچوب قواعدش داشته است.

وی در خصوص این موضوع که نظر شما در مورد برچیده شدن حفاظت شخصیت‌ها و اینکه باعث می‌شود ارتباط مسئولان با مردم بیشتر شود گفت: این موضوع به عهده شورای امنیت کشور و وزارت کشور است که تصمیم می‌گیرند چه کسانی و در چه سطحی محافظ داشته باشند. اگر شما از من می‌پرسید من میگویم امثال بنده نیازی به محافظ نداریم و هزینه برای دولت دارد البته شاید خیلی زیاد نباشد اما دو نکته مهم است اولاً اینکه به طور طبیعی انسان با مردم فاصله می‌گیرد و دوم اینکه اثر منفی روی زندگی فرد دارد.

اژه ای اظهار داشت: برای خود فرد که حفاظت می‌شود کار دشواری است و سخت است اینکه بخواهیم با محافظان بداخلاقی کنیم چرا از خط ویژه می‌روید باید با او بداخلاقی کنیم چرا با این آقا بد رفتار کردی و دستش را فشار دادی و دیگری را هل دادی خب این بنده های خدا ناراحت میشوند چون آمده اند مثلاً از ما حفاظت کنند.

وی ادامه داد: من از ۷۸ که محافظ دارم بارها نامه نوشتم تعداد محافظان را کم کنید اما قبول نکرده اند، من نمی‌خواهم بگویم هیچ کس محافظ نیاز ندارد اما افرادی مثل من قطعا نیازی به محافظ ندارند و می‌شود بدون محافظ هم باشیم و باید به فکر کم کردن هزینه ها بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.