اژه‌ای درباره اینکه برخی می‌گویند احمدی نژاد برای فرار از قانون نشر اکاذیب، فیلم ضبط و منتشر می‌کند گفت: قانون گفته است به هر نحوی که فردی چیز اشتباهی را بگوید نشر اکاذیب است.

وی ادامه داد: اینکه می‌گوید حقوقدانان فیلم را جزو نشر اکاذیب نمی‌دانند خلاف واقع است چون قانون لفظ به هر نحوی را دارد و فیلم هم زیر مجموعه به هر نحوی است.

اژه‌ای در خصوص اطلاع رسانی ناکافی در قوه قضاییه گفت: حتما همینطور است که اطلاع‌رسانی ما در دستگاه قضایی ناکافی بوده و قرار نیست یک جلسه سخنگو آن هم چند هفته یک بار کمکی به اطلاع رسانی کند. هرچند این را هم بدانید که ما از لحاظ قانونی منع و معذوراتی داریم که نمی‌توانیم یک سری مسایل را هم مطرح کنیم، حتی بعد از قطعی شدن حکم هم یک جاهایی با مسایل منافی عفت مواجهیم.

وی افزود: دو مطلب در این روزها دیدم یکی اینکه عده ای گفته اند باید اول برخی افراد(احمدی نژاد) به پزشکی قانونی بروند تا سلامت روانی‌شان تایید شود و دوم اینکه برخی هم گفته‌اند این حرفها را می‌زنند که از مسئولیت فرار کنند اما من به شما می‌گویم این را بپذیرید که حکمتی وجود دارد و می‌بینید که حکمت‌اش چه بوده است.

اژه ای در پاسخ به این سوال که آیا شما با درخواست احمدی نژاد برای برگزاری جلسات علنی دادگاه موافقت می‌کنید؟ گفت: قانون موضوع علنی بودن دادگاه و غیرعلنی بودن آن را مشخص کرده است و باید همه ما تسلیم قانون باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه دادستان کل کشور عنوان کرده است برخی از مسئولان و خانواده‌شان در قاچاق کالا نقش دارند، چرا دادستان که مدعی العموم هستند ورود نمی‌کنند؟ گفت: من اتفاقا از آقای منتظری این موضوع را پرسیدم و ایشان گفتند من وارد موضوع برخورد شده ام و خودم به موضوع بازرسی‌ها ورود کرده ام.

وی افزود: من یک مطلبی اضافه‌تر بگویم که موضوع قاچاق یک امری است که مبارزه با آن جزو واجبات است و زیانی که دارد به کشور وارد می‌شود قطعا انجامش یک کار حرام است و جرم بوده و مقابله با آن واجب است. اینکه آیا به اندازه اهمیت‌اش برایش وقت گذاشته شده و رسیدگی شده موضوعی است که باید بررسی شود و سوال دوم این است که آیا این حجم از قاچاق می‌شود بدون قصور تقصیر رخ دهد؟

معاون اول قوه قضائیه درباره نظری (فردی که در دانشگاه شریف سخنرانی کرد) و مطالب که به قوه قضاییه نسبت داده است، گفت: رییس قوه قضاییه از ایشان شکایتی نداشته است. من در ان جلسه توضیح دادم که نظری به افراد و نهادهای زیادی انگ چسبانده، برای مثال می‌گفت همه وکلا فاسد هستند که خب این قطعاً اشتباه است.

وی گفت: نه ما و نه هیچ کسی نمی‌گوید در دستگاهی افراد متخلف وجود ندارند اما اینکه بگویند این افرد تعقیب نمی‌شوند و مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرند این غلط است

وی افزود:  البته ممکن است مسایل خلافی رخ دهد اما نشود آن را اثبات کرد و فرد خاطی محاکمه نشود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.