اسپورتس روسیه گزارش داد، مرکز آمبولانس هوایی مسکو آماده انجام وظایف خود جهت تامین امنیت این شهر در طول برگزاری دیدارهای جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال است.

کریل، مدیر مرکز بین‌المللی آموزش و تکنولوژی آمبولانس هوایی مسکو در این رابطه به خبرنگاران گفت: ما سال آینده جام جهانی فوتبال را پیش‌رو داریم و خدمه پزشکی هوایی مهیای خدمت‌رسانی و تامین بخشی از امنیت مسکو در طول رقابت‌ها است. ما حتی امکان فرود هلی‌کوپترهای خود در محل‌های مشخص شده برای جام جهانی ۲۰۱۸ را بررسی کرده‌ایم. 

آمبولانس هوایی مسکو در سال ۲۰۱۷ میلادی به درخواست مرکز اورژانس پزشکی تاکنون ۸۷۵ پرواز ماموریتی را انجام داده که شامل تصادف‌ها و انتقال افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بود. این آمبولانس همچنین بیش از ۶۰۰ تن آب روی آتش‌سوزی‌های به وقوع‌ پیوسته ریخته است.

خبر دیگر از روسیه و جام جهانی ۲۰۱۸ مربوط به خوشحالی معاون نخست‌وزیر این کشور از تعیین حق پخش تلویزیونی و امکان تماشای دیدارها به صورت مستقیم برای مردم روسیه از خانه‌های‌شان است.

ویتالی موتکو که ریاست کمیته سازماندهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را بر عهده دارد در این رابطه می‌گوید: همان‌طور که انتظار داشتیم مشکل حق پخش‌ تلویزیونی جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال توسط فیفا در روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ حل شد و فقط مسائل کوچکی باقی‌مانده است. خوشحالم که مردم روسیه می‌توانند در خانه‌های خود به تماشای دیدارهای جام جهانی ۲۰۱۸ بپردازند و این اتفاق مهم را به آنها تبریک می‌گویم.

فیفا روز جمعه گذشته اعلام کرده بود که با کنسرسیوم روسی ۲SPORT۲ برای پخش تلویزیونی دیدارهای جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال به توافق رسیده است.

جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال در روزهای ۲۴ خرداد تا ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۷ در ۱۲ ورزشگاه ۱۱ شهر روسیه با شرکت ۳۲ تیم برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران در گروه B این رقابت‌ها با تیم‌های ملی پرتغال، اسپانیا و مراکش هم‌گروه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.