ساسان اکبری‌پور، گفت: درپی انجام گشت و کنترل و حفظ حراست از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان گیلان توسط پرسنل یگان حفاظت در دو ماه اخیر بیش از یک هزار و ۷۳۰ مورد ادوات و تجهیزات متخلفین عرصه‌های زیست محیطی استان جمع‌آوری و توقیف شد.

وی افزود:به منظور جلوگیری از شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر نیز در این مدت ۷۸ قبضه انواع سلاح شکاری توسط عوامل یگان حفاظت استان به همراه متخلف کشف ضبط شد.

اکبری پور با بیان اینکه با توجه به ممنوعیت شکار پرندگان به علت شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گشت‌های اجرایی و حضور در مراکز عرضه و خرید فروش به طور مستمر انجام می‌شود، ادامه داد: تاکنون تعدادی از کسبه در بازارهای محلی که به تذکرات متعدد پرسنل یگان بی توجهی کرده بودند، با تشکیل پرونده به مراجع  قضایی در تعدادی از شهرستان‌ها معرفی شدند.

وی افزود:در برخورد با تخلفات تخریب نیز ۱۹مورد جلوگیری از برداشت غیر مجاز شن و ماسه در رودخانه‌ای استان به انجام رسیده که ۴ مورد از این متخلفین در ساعت ۲تا ۵ صبح در داخل رودخانه با ماشین آلات دستگیر و با مستندسازی لازم تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: یگان حفاظت استان در این مدت ۱۲۳ نفر متخلف در عرصه‌های زیست محیطی استان را در حین ارتکاب جرم دستگیر کرده است.

اکبری پور گفت: مردم هرگونه گزارشات تخریب و شکار و صید غیرمجاز را جهت برخورد قاطع به شماره‌‌ ۱۵۴۰و یا ۳۳۸۲۴۶۲۶اداره کل محیط زیست استان گزارش کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.