حسین قنبرزاده فرنگی‌کار ۱۹ ساله اهل بابل که عنوان سومی رقابت‌های قهرمانی کشور و عنوان پنجمی رقابت‌های جام یادگار امام  در رده نوجوانان را در کارنامه خود دارد و در اردوهای تیم ملی نوجوانان نیز زیر نظر علی اشکانی سرمربی  فعلی تیم ملی بزرگسالان تمرین کرده است، متاسفانه مدتی است به علت سرطان مغز استخوان و سرطان ریه در اوضاع نابسامانی قرار دارد و خانواده وی خواستار دعای خیر مردم و اهالی کشتی برای شفای فرزندشان هستند.

علی جباری مربی حسین قنبرزاده در گفتگو با ایسنا، درباره زمان ابتلای این کشتی‌گیر به بیماری سرطان اظهار کرد: حسین تیرماه سال گذشته در زمان تمرین وقتی از حریفش کول‌انداز خورد از ناحیه لگن شدیدا احساس درد کرد. او را به منزل فرستادیم اما پس از چند روز استراحت وقتی به تمرینات بازگشت حتی نمی‌توانست راه برود.سپس او را پیش دکتر بردیم که موفق شد دررفتگی استخوان لگن او را جا بیندازد.

وی افزود:حسین تمریناتش را پس از چند روز از سر گرفت اما یک ماه پس از آن بار دیگر در تمرینات به روی تشک خورد و باز هم از همان ناحیه لگن احساس درد شدیدی داشت. به پدرش گفتیم بهتر است MRI بگیرند تا علت تکرار این اتفاق مشخص شود. وقتی پزشکان MRI او را دیدند اعلام کردند باید هر چه سریعتر به تهران برود تا عکس هسته‌ای بگیرد. پس از انجام اینکار پزشکان اعلام کردند او متاسفانه از زمان کودکی به بیماری سرطان مغز استخوان و ریه مبتلا شده است.

 

جباری خاطرنشان کرد: متاسفانه مادر، دایی و پدربزرگ این کشتی‌گیر نیز در سالیان قبل به همین علت از دنیا رفتند. البته ما طی یک سال و نیم گذشته نگذاشتیم حسین متوجه بیماری‌اش شود اما از یک ماه پیش او فهمید به بیماری سرطان مبتلا شده است. البته او چند ماه پیش کاملا خوب شد و حتی پزشکان با گرفتن عکس اعلام کردند بیماری او از بین رفته است اما متاسفانه پس از مدتی باز هم به شکلی شدیدتر به وضعیت سابق بازگشت و پزشکان اعلام کردند سرطان در کل بدن او پخش شده و ریه‌اش نیز در وضعیت بدی قرار دارد.

این مربی کشتی فرنگی درباره درخواست خانواده او از مسئولان گفت: اقوام و آشنایان در این مدت همراه خانواده این کشتی‌گیر بودند و مشکل شدیدی از این بابت بوجود نیامد اما به هر شکل تامین این هزینه ها سنگین است. مهمترین درخواست ما و خانواده حسین قنبرزاده از مردم این است که برای او دعا کنند تا وی بتواند بر این بیماری سخت پیروز شود. او سال گذشته 68 کیلوگرم وزن داشت اما در حال حاضر 45 کیلوگرم شده است. مسئولان ورزشی استان در این مدت به ملاقات این کشتی گیر آمده‌اند و کشتی‌گیران و مربیان زیادی از سراسر کشور پیگیر حال او شده‌اند. روز گذشته نیز قاسم رضایی به نمایندگی از فدراسیون کشتی و رسول خادم به ملاقات او آمد و اعلام کرد فدراسیون این آمادگی را دارد تا کمک‌های لازم را در اختیار این کشتی‌گیر قرار دهد.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.