حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: در پی وقوع زلزه ۵.۲ ریشتری پنج شنبه شب در منطقه کوهبنان با توجه به بافت خشت و گلی تقریبا ۸۰ درصد روستای گور در این منطقه که دارای جمعیت زیادی هم است، ‌تخریب شده و قابل سکونت نیست.

وی افزود: در این روستا ۵۰۰ خانواده زندگی می‌کنند که منازل آن ها با توجه به تخریب‌ها امکان استفاده را ندارد و به دلیل این که زمستان هم در راه است انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر چادر و وسایل گرمایشی در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس همچنین اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله ستاد بحران استان و شب گذشته نیز ستاد بحران در شهرستان تشکیل جلسه داده و راهکارهایی را برای کمک به زلزله زدگان اتخاذ کرده‌اند تا روند امداد رسانی زودتر انجام شود.  

امیری خامکانی تصریح کرد: در شهرستان کوهبنان نیز حدود ۱۵۰۰ واحد مسکونی آسیب جدی دیده و قابل استفاده نیستند، ضمن این‌که بافت قدیمی شهر به هیچ وجه قابل استفاده نیست و بافت‌های جدید نیز دچار آسیب دیدگی جدی شده است.  

وی در پایان گفت: خوشبختانه تلفات جانی نداشته‌ایم، ۴۲ نفر مصدوم شده‌اند که از این تعداد ۵ نفر به طور مستقیم و ۳۷ نفر هم غیر مستقیم و در حین فرار آسیب دیده و مصدوم شده‌اند که تا عصر دیروز ترخیص شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.