حسین امیری‌خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به  وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در منطقه کوهبنان کرمان اظهار داشت: نجار رئیس ستاد بحران کشور پی‌گیر رفع مشکل و امداد رسانی به زلزله‌زدگان کوهبنان است.

وی با بیان اینکه با تمام مدیران ستاد مدیریت بحران استان در تماس بودم گفت: خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ستاد امداد و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان تشکیل شده است و امدادرسانی به مردم زلزله زده آغاز شده است گفت: خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشته است و تنها ۲ نفر مصدوم مستقیم داشتیم.

وی با بیان اینکه سیدمحمد صابری رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان در منطقه حضور دارد افزود: بیمارستان‌های منطقه در آماده باش کامل هستند.

امیری‌خامکانی با بیان اینکه تمامی راه‌های اصلی منطقه باز است تصریح کرد: اکیپ‌های راهداری به شهرستان کوهبنان اعزام شده تا درصورت مشکل در مسیرهای روستایی، مسیرها بازگشایی شوند.

وی با اشاره به اینکه آب، برق و گاز منطقه مشکل خاصی ندارد گفت: تنها خرابی دو کنتور گاز را داشتیم که با حضور ماموران گاز مشکل رفع شده است.

رئیس مجمع نماندگان استان کرمان با بیان اینکه اکیپ‌های انتظامی برای تامین امنیت منطقه زلزله‌زده به شهرستان کوهبنان اعزام شده است گفت: هیچ مشکل امنیتی در شهرستان کوهبنان نداریم.

وی افزود: مساجد، تکایا و سالن‌های ورزشی آماده اسکان موقت مردم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.