روزنامه کراسنایا زویوزدا ارگان وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه نوشت: سامانه هشدار حملات موشکی (سپر موشکی روسیه) با سه ایستگاه رادار جدید از نوع &#۳۹;وارونژ&#۳۹; تقویت شد. رادارهای جدید در استان های کراسنایارسک، خطه آلتای و استان اورنبورگ مستقر شده اند.

این روزنامه روسی به نقل از سپهبد آلکساندر گولوفکو فرمانده نیروهای فضایی روسیه نوشت: این ایستگاه های راداری با فناوری های پیشرفته ساخته شده اند.

بر اساس این گزارش، با راه اندازی این ایستگاه های رادار، شبکه ای از هفت رادار، حریم هوایی تمام نقاط روسیه را تحت کنترل خواهد داشت.

این ایستگاه های رادار در استان های لنینگراد و کالینینگراد (در غرب روسیه)، استان های ایرکوتسک و کراسنایارسک و خطه آلتای (در سیبری)، استان اورنبورگ در اورال و استان کراسنادار در جنوب روسیه واقع شده اند.

سامانه هشدار دهی موشکی بخشی از سپر موشکی روسیه محسوب می شود و اطلاعاتی که از ایستگاه های رادار گرفته می شود، امکان رصد تمام نقاط این سرزمین با وسعت بیش از ۱۷ میلیون کیلومتر مربع را فراهم می کند.

این سامانه در سال های اخیر با افزایش چند برابری موارد پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکایی در مناطق مرزهای روسیه به منظور جمع آوری اطلاعات اهمیت بیشتری یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.