رویترز گزارش داد، ترزا می‌ نخست وزیر انگلیس در مجلس عوام این کشور تأکید کرد: در حال حاضر، میزان بی‌خانمانی در انگلیس از اکثر دوران حکومت آخرین دولت کارگر در این کشور کمتر است. 

ترزا می‌ که امروز در مجلس عوام این کشور برای پاسخ به سؤال‌های نمایندگان حاضر شده بود، در جواب یک نماینده که پرسید: در دوران نخست وزیری خانم ترزا می، بر شمار کودکان فقیر و تعداد خانوار‌هایی که به دریافت غذای رایگان از بانک‌های غذایی متکی شده اند، کماکان افزوده می‌شود. در روز کریسمس دو هزار و پانصد کودک در حالی از خواب بیدار می‌شوند که بی خانمان هستند. این دولت که صرفاً انگیزه‌های ریاضتی دارد، چه زمانی تصمیم خواهد گرفت دیگر این شرایط (کاهش بودجه‌های عام المنفعه) بس است و به این فاجعه پایان دهد، گفت: این خانم نماینده محترم باید توجه کند که در حقیقت، این دولت صد‌ها هزار کودک را از فقر مطلق خارج کرده است. با این حال، به نظر من برای تمام کسانی که سؤال او را شنیده اند، این حائز اهمیت است که از این مسئله آگاه باشند که او درباره دو هزار و پانصد کودک بی خانمان صحبت می‌کند، ولی هرکس این حرف را بشنود، تصور می‌کند این کودکان در خیابان می‌خوابند، ولی این بدان معنا نیست.

ترزا می‌ در ادامه افزود: این مهم است که ما در این رابطه شفاف و روشن صحبت کنیم، زیرا همه ما می‌دانیم که به تمام خانواده‌هایی که دارای فرزندانی هستند و به عنوان بی خانمان پذیرفته شده اند، محلی برای اسکان داده خواهد شد. من همچنین به اعضای محترم حزب مخالف دولت یادآور می‌شوم که هم اکنون میزان رسمی بی خانمانی از اکثر دوران حکومت آخرین دولت کارگر در این کشور، کمتر است.

نخست وزیر انگلیس در مجلس عوام این کشور تأکید کرد: ما به تعهدات خود در قبال ناتو پایبندیم و بر همین اساس، بودجه دفاعی انگلیس تا سال ۲۰۲۰ به ۴۰ میلیارد پوند افزایش خواهد یافت.   

او در ادامه افزود: مسئله دفاع (از کشور) نخستین مسئولیت و اولین وظیفه دولت است و به همین دلیل ما به تعهدات خود در قبال سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، برای هزینه کردن سالانه‌ی دست کم ۲ درصد از تولید ناخالص ملی‌مان بر امور دفاعی، همچنان پایبندیم.  

ترزا می‌تاکید کرد: بودجه دفاعی ما ۳۶ میلیارد پوند است که تا سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ تقریباً به ۴۰ میلیارد پوند افزایش خواهد یافت. در ضمن، ما در خلال ده سال آتی، ۱۷۸ میلیارد پوند روی تجهیزات (نظامی) هزینه خواهیم کرد.  

این در حالی است که حزبی مانند حزب مخالفِ ما (حزب کارگر) که خواستار خلاص شدن از دستِ بازدارنده هسته ایِ انگلیس (سامانه ترایدنت)، کاهش نیرو‌های مسلحِ ما و خارج کردن انگلیس از ناتوست، هرگز باعث افزایش قدرت دفاعی انگلیس نخواهد شد، بلکه آن را تضعیف خواهد کرد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.