صبح امروز علی اصغر پیوندی رئیس سازمان هلال احمر، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور و سلیمی رییس سازمان امداد و نجات کشور به منظور ارائه گزارش امدادرسانی در زلزله کرمانشاه با حجت الاسلام و المسلمین منتظری دیدار کردند.

دادستان کل کشور در این دیدار ضمن خداقوت به همه کسانی که در طول مدت اخیر نسبت به امدادرسانی زلزله زدگان اقدام کرده‌اند، از تلاش‌های ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، ستاد بحران، هلال احمر، استانداری و ... قدردانی کرد.

وی با اشاره به حجم وسیع کمک‌های ارسالی از ناحیه مردم به زلزله زدگان که بار دیگر حس نوع دوستی را به منصه ظهور و بروز رساند، تاکید کرد: در زمان نجاتِ جان افراد ممکن است اقدامات زیادی صورت گیرد و شاید نظم به درستی حاکم نشود؛ اما در زمان امداد، بی نظمی قابل قبول نیست.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: اینکه افراد نام آور و مورد اعتماد مردم نسبت به جمع آوری کمک برای مردم زلزله زده اقدام می‌کنند، کار خداپسندانه‌ای است؛ اما بهتر است وفق قانون و پرهیز از اقدامات جزیره‌ای این کمک‌ها به نهاد‌های متولی که از نزدیک در جریان نیاز‌ها و مطالبات مردم هستند، تحویل داده شود.

دادستان کل کشور در پایان با بیان اینکه باید خدمت رسانی به همه مردم زلزله زده‌ به صورت عادلانه انجام شود بر ضرورت آسیب شناسی امدادرسانی در زمان بحران زلزله تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.