المیادین نوشت، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که هنوز زود است درباره پیروزی بر داعش سخن گفته شود.

وی افزود: توطئه ضد سوریه همچنان ادامه دارد و دارای اشکال مختلفی است و این با وجود این است که تعداد کشورهایی که در توطئه مشارکت می کنند، بسیار کم شده است.

وزیر خارجه سوریه بیان کرد: واشنگتن هدفش طولانی کردن طول بحران در سوریه در راستای تمایل اسرائیل است. حمایت آمریکا از تروریستها نمی تواند خللی در پیروزی های ارتش سوریه ضد داعش ایجاد کند.

درباره مناطق کاهش تنش نیز گفت: این مناطق دارای دوره زمانی شش ماهه و قابل تمدید است. گروههای مسلح اقدام به نقض آتش بس می کنند و ارتش سوریه به موارد نقض آتش بس واکنش نشان می دهد. باقی ماندن مناطق کاهش تنش در سوریه به شکل کنونی در مرحله آتی قابل قبول نیست زیرا هدف پاکسازی همه اراضی سوریه از لوث تروریستهاست.

ولید المعلم افزود: در برابر سوریه چالشها و پرونده هایی وجود دارد که نیاز به حل شدن دارد؛ مانند برخی گروهها در شمال که به مثابه «اسب تروا» آمریکایی ها هستند. نیروهای آمریکایی و ترکیه باید از سوریه خارج شوند.

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: بیانیه ریاض به مثابه مینی در برابر نشست ژنو۸ بود. سوریه در نشست گفتگوی ملی به شکل فعالانه مشارکت خواهد کرد. اولویت غلبه بر تروریسم در سوریه است.

المعلم تاکید کرد: فلسطین محور اساسی سیاست خارجی سوریه است. تصمیم اخیر آمریکا درباره قدس با همه قطعنامه های شورای امنیت و مشروع بین المللی در تضاد است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.