درخواست عربستان و امارات برای بازی نکردن در ایران و قطر، دو هفته قبل با بررسی در کمیته مسابقات AFC و صدور رای برای تایید نهایی به هیات اجرایی این نهاد بین المللی فوتبال در آسیا ارجاع شد. پیش از برگزاری این جلسه، مسئولان فوتبال ایران از مخالفت کمیته مسابقات با درخواست عربستان و امارات خبر دادند و احتمال صدور رای نهایی به سود عربستان را بسیار اندک دانستند.

نتیجه جلسه هیات اجرایی AFC مطابق با پیش‌بینی‌ها بود و اعضای هیات رییسه با خواست عربستان و امارات مخالفت کردند و در بیانیه خود که در بخش media release منتشر کرد که بسیار ابهام آمیز بود.

AFC در بیانیه خود بر حالت عادی برگزاری مسابقات یعنی بازی در رفت و برگشت در خانه میان نمایندگان عربستان، امارات و قطر تاکید کرد.

وجود نداشتن نام ایران در این بیانیه، این ابهام را به وجود آورد، که AFC فقط به برگزاری بازی‌ها به این سبک میان عربستان، امارات و قطر تاکید دارد و تیم های ایرانی با تیم های عربستانی در زمینی غیر از کشور خودشان به میدان می‌روند.

دقایقی بعد از جلسه هیات اجرایی، علی کفاشیان مدعی شد: "تمامی اعضای هیات اجرایی AFC موافق برگزاری به صورت رفت و برگشت بوده و اعلام کردند که این امر مربوط به تمامی مسابقات می شود. در حال حاضر ما منتظر ابلاغ این تصمیم هستیم و بعد از اعلام ابلاغ، عکس‌العمل نشان می دهیم".

بر اساس اصول اداری، هر جلسه‌ای با یک دستور جلسه شروع و با صورت جلسه و مصوبه به پایان می رسد. هر چیزی خارج از این اصول غیرقابل قبول است. بدون شک جلسه اخیر هیات رئیسه AFC که نتیجه آن در قالب خبری در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر شد، دارای دستور جلسه مکتوب و مصوبه مکتوب بوده است که حتما دستور جلسه نیز پیش از برگزاری در اختیار همه اعضا قرار گرفته است.

علی کفاشیان نایب رییس اول فدراسیون فوتبال و نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان کسی که از مدیران رده بالای AFC محسوب می‌شود حداقل کاری که می‌تواند برای اثبات اظهاراتش انجام دهد این است که دستور جلسه و  صورت جلسه هیات اجرایی AFC که خود عضو هیات رئیسه آن است را به عنوان سندی محکم در اثبات اظهاراتش ارائه کند تا این ماجرا یک بار برای همیشه ختم به خیر شود.

علی کفاشیان که مدعی برگزاری بازی های نماینده های ایران در خانه شده، در حالی به حضور خود در این جلسه و حاشیه‌های آن استناد می‌کند که صحبت‌های او بعد از جلسه با شک و تردید همراه است و هم‌چنان می‌گوید که در انتظار ابلاغ صورتجلسه مصوبه از سوی AFC است.

به نظر می‌رسد سیاست "طرح کن، بحث کن و فراموش کن" فوتبال ایران بار دیگر با سمفونی‌ مدیریتی رییس پیشین فدراسیون فوتبال در حال نواختن است. امید است که یکبار برای همیشه توضیح خواستن و پاسخگو کردن افراد در قبال نقش آفرینی های بین‌المللی ‌شان جدی گرفته شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.