کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان تهران به‌دلیل استمرار آلودگی هوا و تداوم آن در روزهای آتی، مصوباتی را برای کاهش آلاینده‌ها و بهبود وضعیت آلودگی در نظر گرفت که مهمترین آن تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد از در منازل است.

 اجرای طرح زوج‌وفرد از در منازل در روز چهارشنبه، ممنوعیت فروش طرح ترافیک تا پایان هفته، توقف فعالیتهای عمرانی و فعالیت کارخانه‌های آلاینده‌ساز و تردد کامیونها به‌جز کامیونهای حامل زباله و سوخت در سطح شهر تا چهارشنبه، لغو همه مسابقات ورزشی، توصیه به اصناف برای تعطیلی صنف خود دو ساعت زودتر و همکاری مدیران در موافقت با مرخصی بانوان و مادران شاغل در روز  سه‌شنبه از دیگر مصوبات این جلسه بود.

بر اساس تازه‌ترین تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان ذیربط، طرح زوج و فرد از در منازل امشب سه‌شنبه تا ساعت ۲۴ اجرایی می‌شود.

گفتنی  است، بنابر تمهیدات اندیشیده‌ شده از سوی مسئولان، اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بین ۵۰ تا ۱۰۰ باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی ۱۰۰ تا ۱۵۰ تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از ۱۵۰ تا ۲۰۰ قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.