خبرگزاری فرانسه گزارش داد، در چند روز گذشته لایه ای از دود آسمان محلات تهران پایتخت ایران را پوشانده است.

به گفته مقامات ایرانی، صبح یکشنبه غلظت ذرات معلق در هوا در جنوب تهران به ۱۸۵میکروگرم برمترمربع و در مرکز آن به ۱۷۴ میکروگرم بر مترمربع رسید.

این مقدار با استاندارد تعیین شده توسط سازمان بهداشت جهانی که برابر با ۲۵ میکروگرم در مترمکعب در یک شبانه روز است، فاصله ی زیادی دارد.

ایران همچنین دستور تعطیلی معادن و کارخانجات سیمان را نیز داده و طرح ترافیک را در مرکز پایتخت، با جدیت بیشتری اعمال کرده است.

افزون بر این، مقامات از سالمندان، کودکان ، زنان باردار و افرادی که مشکلات قلبی دارند، خواسته اند تا ترجیحا در خانه بمانند.

خبرگزاری فرانسه درادامه گزارش داد: تهران هرساله همزمان با کاهش دما با پدیده «وارونگی هوا» روبرو می شود که بدترین موارد از آلودگی هوا درجهان است.

در این پدیده لایه ای از هوای گرم بر فراز شهر ایجاد می شود که آلودگی حاصل از بیش از ۸ میلیون ماشین و موتورسیکلت را در خود نگه می دارد.

در سال ۲۰۱۴ (۹۳-۱۳۹۲) ، تقریبا ۴۰۰ نفر به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی حاصل از آلودگی هوای تهران روانه بیمارستان شده و یک هزار و ۵۰۰ نفر از آن ها بستری شدند.

براساس تخمین های وزارت بهداشت ایران، آلودگی هوا در سال ۲۰۱۲ (۹۱-۱۳۹۰) باعث بروز ۴ هزار و ۵۰۰ مورد مرگ پیش از موعد در تهران و ۸۰ هزار مورد در دیگر نقاط کشور شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.