این رویداد یکم دی‌ماه ۱۳۹۶ در تالار بزرگ برج میلاد با هدف گسترش ایده‌های ارزشمند برگزار می‌شود. این رویداد امسال از میان صدها ایده ارزشمند ایده‌هایی را همسو با محوریت اصلی این رویداد یعنی معنای "تقاطع" انتخاب کرده است. رویداد تداکس تهران طی پنج سال اخیر سعی کرده ایده‌هایی را برای پیوند گذشته، حال و آینده ایران اسلامی انتخاب کند و در قالب رویدادی موثر، برای تاثیرگذاران و قشر مسئولیت‌پذیر جامعه، چشم‌اندازی مشترک برای چالش‌های جمعی ایرانیان بیابد.

سخنرانان رویدادهای تداکس افرادی با ایده‌هایی در زمینه‌های مختلف تکنولوژی، سرگرمی و طراحی هستند. هر فردی که صاحب ایده‌ای باشد که ارزش گسترش داشته و امکان مطرح شدن در قالب داستانی انگیزه بخش و آگاهی دهنده را داشته باشد می‌تواند به عنوان سخنران تداکس معرفی شود.

رضا غیابی دبیر رویداد تداکس‌تهران، درباره سخنرانان این دوره از تداکس‌تهران توضیح می‌دهد: «بیش از ۸۰۰ نفر برای سخنرانی در تداکس‌تهران ۲۰۱۷ ثبت‌نام کردند یا پیشنهاد شدند که از این میان ۱۱۰ نفر مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت هشت سخنران برای حضور در رویداد انتخاب شدند. ایده‌‌های همه این هشت نفر حاوی راهکارهایی کلیدی برای چالش‌های پیش روی ایران و جهان، همچنین بهانه‌ای برای ترویج اندیشه و فرهنگ گفتمان است.»

در این رویداد کاظم قنبری، کارآفرین‌های پیشرو در حوزه تلکام به این موضوع می‌پردازد که چگونه، دانستن تاریخ ناگفته‌ ورود اینترنت به ایران، راهکارهایی در اختیار کارآفرینان امروز ایران قرار می‌دهد؟ حمیدرضا کشاورز، کارشناس هوش مصنوعی درباره کاستی‌های هوش مصنوعی و وقتی که رایانه‌ها بیشتر از ما در موردمان می‌دانند چگونه می‌تواند برای ما خطرساز باشد؟ سخن خواهد گفت.

کیارش آرامش، پزشک اجتماعی و کارشناس اخلاق پزشکی درباره این پرسش صحبت خواهد کرد که چگونه می‌توان علم را از شبه علم تشخیص داد و در دام خرافات گرفتار نشد؟ پانیذ پیکری کیهان‌شناس ایرانی درباره این صحبت می‌کند که آیا ممکن است بتوانیم روزی همه چیز را بفهمیم و به سؤالات اساسی بشر در حوزه کیهان شناسی پاسخ دهیم؟

فرید شکریه، معلم سابق زبان انگلیسی هم از تجربیات خود درباره اینکه چگونه علم کهن آموزش و پرورش می‌تواند به مدیریت به عنوان علمی جوان کمک کندو چگونه می‌توان یک سازمان سراسر پویا داشت؟ سخن می‌گوید.

احسان جهاندارپور، یکی از بیست هکر رشد برتر جهان به نقل از مجله‌ بین‌المللی Forbes درباره اینکه هک رشد چیست و چگونه می‌توان پدیده‌ای انتزاعی مانند رشد را هک کرد و آن را به‌عنوان یک مهارت در همه‌ عرصه‌های زندگی استفاده کرد سخنرانی خواهد کرد.

کریستوفر پترکا، کارآفرین و آینده‌پژوه آلمانی نیز درباره پیش‌بینی حاصل از پانزده سال مصاحبه با ۱۲۰۰ نفر از افراد تصمیم‌گیرنده در مورد آینده‌جهان صحبت می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.