مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: این مجموعه با خریداری و تجهیز یک دستگاه کامیونت سقف‌ دار و چند منظوره، امکان اجرای نمایش، دسترسی به کتابخانه سیار و عرضه محصولات فرهنگی و هنری را برای کودکان و نوجوانان زلزله زده فراهم و به این مناطق اعزام کرد.
هادی یوسف زاده، هدف از این اقدام را ایجاد امید به زندگی و فراهم آوردن نشاط و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان این مناطق عنوان و اظهار کرد: امید است بتوانیم کمی از آلام و دردهای بزرگ این کودکان و نوجوانان را برطرف کنیم.
وی گفت: تئاتر عروسکی &#۳۹; میهمان‌های ناخوانده &#۳۹; از تولیدات مرکز تئاتر کانون پرورش فکری استان کرمانشاه است که به نویسندگی امیر مشهدی‌عباس و منوچهر اکبرلو و به کارگردانی وحید خسری برای کودکان و نوجوانان زلزله‌زده استان کرمانشاه بر روی این کامیونت سیار اجرا می‌ شود.
یوسف زاده ادامه داد: اجرای قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، مسابقه و کاردستی از سوی مربیان برای کودکان و نوجوانان مناطق زلزله ‌زده کرمانشاه از دیگر فعالیت‌هایی است که بر روی این کامیونت سیار انجام می‌ شود.
وی اضافه کرد: این کامیونت چند منظوره از امکاناتی مانند پرده نمایش سیار، امکان صوتی مناسب، قفسه‌های کتاب برای استفاده به عنوان کتاب‌خانه سیار و امکان فروش و عرضه محصولات فرهنگی و هنری برخوردار است.
یوسف‌زاده افزود: کامیونت سیار نمایش کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی از محل اعتبارات استانی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بودجه سال 1395 و با هزینه‌ای بالغ بر 110 میلیون تومان خریداری شده است.
زلزله ۷.۲ ریشتری ۲۱ آبان غرب کشور در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه، تاکنون ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 87 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.