علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نامه نیوز درباره ایده مطرح شده از سوی برخی چهره های سیاسی مبنی بر ضرورت گفتگوی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان،گفت: گفت و گو همیشه خوب  و مفید است، من همواره بر این موضوع تاکید کرده ام که معتدل های هر دو گروه می توانند با هم همکاری و تعامل داشته باشند و مقدمه این کار هم گفت و گو است. 

علی مطهری در گفتگو با «نامه نیوز»؛ معتدلین اصولگرا و اصلاح طلب می توانند با هم همکاری بیشتری داشته باشند /لاریجانی، ناطق و عارف گزینه های مناسبی برای مذاکره بین دو جریان هستند /تندروهای اصولگرا نگاه بدی به اصلاح طلبان دارند

وی اظهار داشت: شرایط اجتماعی امروز ما ایجاب می کند که هر دو گروه اصلاح طلبان و اصولگرایان باهم به گفت و گو بنشینند. وجه مشترک هر دو نیز اعتدال است یعنی معتدل های اصلاح طلب و معتدل های اصولگرا می توانند باهم همکاری بیشتری داشته باشند. 

مطهری در پاسخ به این سوْال که آیا اصولگرایان تحمل این را دارند که حتی بر سر مسائل اختلافی با اصلاح طلبان سر یک میز بنشینند و مذاکره کنند گفت: همه این مسائل اختلافی نیز قابل بحث است ،البته تندروهای اصولگرا نگاه بدی به اصلاح طلبان دارند و اصلاح طلبان را ضد انقلاب و ولایت فَقیه می دانندو آنهایی که چنین دیدی دارند طبیعی است که نمی توانند گفت و گو کنند ولی ما بین اصولگراها افراد فهمیده و عاقل زیاد داریم . 

وی در مورد اینکه آیا مصداق این اصولگرایان اعتدالی و معقول می توانند چهره هایی چون لاریجانی و ناطق نوری باشند، گفت: این افراد جزو معتدلین در جریان اصولگرا هستند و می توانند در این زمینه نقش افرین باشند . 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه در جریان اصلاحات چه کسانی می توانند پیش قدم شوند گفت: در جریان اصلاحات نیز اقای عارف می توانند تاثیر گذار باشد، آقای خاتمی نیز می تواند این نقش را به عهده بگیرد البته اگر به وی اجازه گفت و گو بدهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.