رویترز نوشت، قیمت طلا در آستانه آغاز نشست دو روزه فدرال رزرو، در مبادلات امروز اندکی افزایش یافت و از کمترین قیمت این فلز گران‌بها در نزدیک به ۵ ماه گذشته که دیروز رقم خورد، فاصله گرفت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۲.۳۷ دلار افزایش ۱۲۴۴.۳۹ دلار فروخته شد. طلا دیروز به ۱۲۴۰ دلار، کمترین رقم از ۲۰ جولای نیز رسیده بود.

سم لفلینگ، تاجر بازار طلا در یادداشتی نوشت: «طلا امروز بهبود ملایمی در جریان مبادلات آسیایی داشت چراکه تقاضای خارج چین از قیمت‌ها پشتیبانی کرد.»

در عین حال، دلار اندکی در برابر ین تضعیف شد اما در نزدیکی بالاترین رقم در ۲ هفته گذشته در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی باقی ماند. تاجران نیز در انتظار نتیجه نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو هستند.

جفری هالری، یک تحلیلگر ارشد بازار گفت: «من فکر می‌کنم طلا از بازه ۱۲۶۰ تا ۱۳۱۰ دلار در هر اونس وارد محدوده ۱۲۱۰ تا ۱۲۶۰ دلار شده است و اگر بیانیه نشست فدرال رزرو تند باشد، دوباره تحت فشار قرار خواهد گرفت.»

به میزان زیادی انتظار می‌رود که بانک مرکزی آمریکا امسال برای سومین بار نرخ بهره را افزایش دهد و در مورد سرعت افزایش‌های بعدی اظهارنظر کند.

طلا نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است و این اقدام قیمت آن را کاهش می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.