وینفرد شفر درباره همگروهی با الهلال عربستان و الریان قطر و احتمالاً العین امارات می‌گوید: سه سال مربی العین امارات بودم و سه جام آوردم. خوشحال می‌شوم دوباره به آن‌جا بروم چون جای قشنگی است. استقلال یک بار به این تیم ۶ بر یک باخته و پرسپولیس هم مقابل الهلال با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورده است. ما این موقعیت را داریم برای فوتبال ایران کاری انجام داده و نشان دهیم کیفیت فوتبال ایران بیشتر از این دو بازی بوده که استقلال و پرسپولیس شکست خورده‌اند.

او درباره اهدافی که در استقلال دارد، توضیح می‌دهد: هدف ما رساندن استقلال به جایگاه واقعی است.

شفر همچنین درباره هدف خود در استقلال می‌گوید: نمی‌خواهم با این تیم، فوتبال «درهم برهم» بازی کنم، هدف من فوتبال برنامه‌ریزی شده است. با فوتبالی که درهم برهم باشد و تنها ستاره‌ها بازی کنند، می‌توانید در ایران یکی، دو بازی را ببرید اما در مصاف‌های بین‌المللی نمی‌توانید با این روش کاری کنید.

شفر تأکید می‌کند مشکلی با بالا رفتن توقعات هواداران ندارد و باعث می‌شود او در کارش بهتر شود. شفر درباره تشویق او و تیمش از سوی هواداران بعد از شکست در شهرآورد، حرف‌های جالبی می‌زند. او می‌گوید: تماشاگران می‌دانند آدم صادقی هستم و کارم را به خوبی انجام می‌دهم. آنها به من اعتماد کرده‌اند.» سرمربی استقلال همچنین اعلام می‌کند تیمش به مهاجم نیاز دارد.

آخرین مربی خارجی نیمکت استقلال قبل از شفر، رولند کخ بود. وقتی شفر با این سؤال روبه‌رو می‌شود که آیا از سرنوشت او در استقلال هراس نداشتید؟ می‌گوید: من نقش بازی نمی‌کنم و با اعتقاد برای تیمم کار می‌کنم. خودم را یک استقلالی می‌دانم و طرفدار این تیم هستم. این شالی که دور گردنم هست، پیام می‌دهد. انگیزه من، تماشاگران و بازیکنانم هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.