شبکه خبری الجزیره روز چهارشنبه اعلام کرد: نتانیاهو که برای اولین بار بعد از بیانیه کاخ سفید درباره سیاست های جدیدش سخنرانی می کرد و درحالی که تصویری از نقشه کشورهای خاورمیانه در پشت سرش قرار داشت از اظهارنظر درباره تصمیم ترامپ خودداری کرد.

نتانیاهو در سخنرانی ۲۱ دقیقه ای خود مدعی قدرت اقتصادی رژیم صهیونیستی و توسعه روابط دیپلماتیکش با کشورهای جهان شد.

وی بر اهمیت روابط با آمریکا تاکید کرد ولی اشاره ای به تصمیم ترامپ درباره بیت المقدس نکرد.

نتانیاهو گفت که تل آویو روابط خود را با کشورهای خاورمیانه توسعه می دهد به جز ایران که تلاش می کند این رژیم را نابود کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانش ادعا کرد که رژیم صهیونیستی تقریبا با همه کشورهایی که آن را به رسمیت نمی شناسند با توجه به نیاز به این کشورها برای گسترش تخصص های اقتصادی و امنیتی خود رابطه دارد.

وی در نقشه به ایران اشاره کرد و گفت: &#۳۹;به این کشور (ایران) نگاه کنید این کشور در لیست متحدان دیپلماتیک ما قرار ندارد.&#۳۹; 

نتانیاهو ایران را کشور دشمنی خواند که به ادعای وی برای دستیابی به سلاح هسته ای تلاش می کند و پلی زمینی از طریق متحدانش به دریای سفید است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۱۶ (آبان/ آذرماه ۹۵) و در جریان مبارزات انتخاباتی خود، اعلام کرد که درصورتی که رئیس جمهوری شود، سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل می کند و این شهر را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد. 

با وجود اینکه دولت آمریکا مطابق با قانون مصوب ۱۹۹۵ کنگره این کشور موظف به انتقال سفارت به بیت‌المقدس (اورشلیم) است، با این حال تمامی رئیسان جمهوری پیشین این کشور اجرای این قانون را هر ۶ ماه یکبار معلق کرده‌ بودند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.