"سید عمار حکیم"، رئیس تحالف ملی عراق  در بیانیه ای با ابراز نگرانی فراوان از پیامدهای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل این اقدام را محکوم کرد و خواستار پیگیری این اقدام توسط نهادهای بین المللی شد.

در بیانیه رئیس تحالف ملی عراق آمده است: سعی و تلاش آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس شریف یک نقض آشکار و نادیده گرفتن احساسات مسلمانان و دور زدن حقایق تاریخی و جغرافیایی این شهر است.

در ادامه این بیانیه با تاکید بر اینکه این اقدام در راستای از بین بردن مهم ترین قضیه مسلمانان جهان و اعراب که همانا آزادی فلسطین است، صورت می گیرد، افزوده شده است: در واقع این اقدام از بین بردن دولت فلسطین و حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین های خود است.

در بیانیه رئیس جریان حکمت ملی عراق ضمن تاکید بر ایستادگی جامعه جهانی در برابر این اقدام آمریکا هشدار داده شده است که این اقدام می تواند موجب ایجاد بحران هایی در منطقه خاورمیانه شود.

حکیم در ادامه بیانیه خود با تاکید بر مسئولیت کشورهای عربی، اتحادیه کشورهای عرب، سازمان همکاری های اسلامی و سازمان ملل نسبت به این اقدام آمریکا تاکید کرده است: این نهادهای بین المللی و اسلامی در برابر آنچه در فلسطین به عنوان نقض آشکار و خطرناک حقوق فلسطینیان رخ می دهد مسئول هستند و باید به مسئولیت خود پایبند باشند.

وی همچنین در ادامه بیانیه خود تمام آزادگان جهان را به دفاع از حقوق مردم فلسطین و بیان حقایق دعوت کرده و تاکید کرده است: امنیت تمام مناطق جهان به هم وابسته است همانگونه که تروریست ها به دنبال این بودند که افکار جهان را از اصلی ترین قضیه اعراب و مسلمانان که همان فلسطین است منحرف کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.