سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام حاضر شد و گفت: علم مفید علمی است که بوسیله آن بتوان مشکلات کشور را حل کرد.

اهم اظهارات جلیلی به شرح زیر است:

* اندیشه دینی چه در مقام توصیف واقعیات و چه تجویز راه حل برای مشکلات، با اندیشه دینی غرب دارد زیرا طبق اندیشه دینی، حقیقتی وجود دارد که باید تمام تجویزها در نهایت ما را به آن حقایق رهنمون کند.

* البته اندیشه دینی صحیح نیز همان «اسلام ناب» است و حضرت امام (ره) در پیام های یک سال آخر عمر شریف شان مکرر بر مفهوم «اسلام ناب» تکیه و تمایز آن را با «اسلام امریکایی» بیان می کردند.

* امام (ره) در یک سال آخر حیات پر برکت شان به بهانه های مختلف از جمله صدور پیام قطعنامه، ساخت مصلی، پیام برای هنرمندان، پیام برای شهادت شهید عارف حسینی و... بر این دوگانه تاکید کرده و نسبت به «اسلام امریکایی» هشدار دادند و این مساله نشان می دهد اهمیت این مساله در فکر و اندیشه امام تا چه اندازه بود.

*در فرمایش های حضرت امام (ره) «اسلام امریکایی» همان «اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام مقدس ‌نماهای بی شعور حوزه ‌های علمی و دانشگاهی، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت و اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه ‌ها» است.

*امروز بسیاری از لزوم واقع بینی در جهان سخن می گویند که اتفاقا سخن درستی است و اولین هنر امام (ره) نیز همین بود که مناسبات جهان را درست و واقع بینانه می فهمید و توصیف می کرد. بر همین مبناست که امروز همچنان بسیاری از سخنان امام (ره) زنده و پویاست، گویی زمانی که این حرفها را بیان کردند سالها بعد را می دیدند.

* ترجیع بند تمام این پیامها تاکید امام بر دوگانه اسلام ناب و اسلام امریکایی است که این نشان می دهد این مساله چقدر برای امام (ره) اهمیت داشته و لازم است تا شما دانشجویان یک بار با دقت پیام های یک سال آخر امام را بخوانید.

دلیل بدحجابی گران بودن پوشش اسلامی است/برخی انتقاد از قوه‌قضاییه را انتقاد از کل نظام می‌دانند

 

همچنین تسنیم نوشت؛

عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز( دوشنبه14 آذر)در برنامه سخنرانی به مناسبت سالگرد 16 آذر در دانشگاه تهران با بیان اینکه برای من افتخار است که در سالگرد 16 آذر در دانشگاهی که آن حماسه بزرگ خلق شد حضور یابم، اظهار داشت: 16 آذر ماهیتش ضداستکباری و ضدآمریکایی بود و متأسفانه در سالهای مختلف برخی تجمعات دانشجویی برگزار می‌شد اما در آن حرفی از آمریکا و استکبار نمی‌زنند.

اهم اظهارات ضرغامی به شرح زیر است:

 

*در زمان 16 آذر 32 دانشگاه همچنان انقلابی و عدالتخواه بود، با حمله سربازان به دانشگاه سه نفر شهید شدند و همین سه قطره خون پاک نماد استکبارستیزی شد.

* متأسفانه در کشور ما وقتی مسئولی بر سر کار می‌آید یک کارنامه ننگین و سیاه از مسئول قبلی خود ارائه می‌دهد این کار موجب می‌شود هر کار خوبی که کرده باشیم به حاشیه برود. کسانی که کارنامه جمهوری اسلامی را سیاه نشان می‌دهند قطعا ضدانقلاب است.

* اخیرا یونسکو در گزارشی به شاخصهای توسعه انسانی که 100 واحد است پرداخته و تنها برخی از کشورها شاخصشان 80 به بالا است. جمهوری اسلامی با واحد 78 در مرز طبقه بندی کشورهای بزرگی است که سطح بالایی از امید به زندگی، سلامت و آموزش دارد.

* متأسفانه حلقه دانش و حلقه تجاری سازی و نمونه سازی در کشور ما چندان به هم متصل نشده و متأسفانه دستهایی در کار هستند که حتی نمی‌توانند دو کارخانه چادرسازی در کشور ما کار کند و چند تاجر با واردات از این طریق پول پارو می‌کنند. یکی از دلایل بدحجابی همین بالا بودن قیمت پوشش اسلامی است که سبک زندگی را تغییر داده است.

*در این دوره از دولت، رهبر انقلاب به دلیل اینکه از روند توسعه علم راضی نبودند درباره دو وزیر علوم و آموزش و پرورش نیز نظرهایی داشتند. چرا که این سیر پیشرفت علمی مورد رضایت نبود و برخی دستگاه‌ها از مسیر مثبت پیشرفت خارج شدند.

* امروز در کشور ما از جهت هماهنگی و وحدت همه متحدند و من معتقدم هیچ کس بهتر از ظریف و عراقچی نمی‌توانند راجع به بدعهدی آمریکا صحبت کنند.

* بانکهای بزرگ قدرت و ثروت در حال اداره کشور هستند افرادی دم از آزادی می‌زنند که اگر تعدادی جوان بخواهند یک کار تولیدی انجام دهند به آنها آزادی نمی‌دهند و در اولین جا که بخواهند ورود کنند 100 مانع جلوی پایشان سبز می‌شود.

* اگر امروز حرف از امر به معروف می‌زنیم لازمه‌اش نظارت عمومی است، هزاران منکر بر زمین مانده و هیچ کس راجع به آنها حرف نمی‌زند. برخی انتقاد از دستگاه قضایی را معادل انتقاد از کل نظام می‌دانند. اگر کسی حرفهای نامربوط و خلاف زده باید به وی پاسخ داد.

* گاهی انتقادات زیادی به یک مسئول وارد است اما برخی همه این انتقادات را به بوسه زدن بر تابوت هوگو چاوز و یا بغل کردن مادر وی خلاصه می‌کنند که این ظلم به منتقدان همان شخص است.

تنها راه مقابله با دشمن، تفکر حججی‌ها و احمدی‌روشن‌هاست

ایسنا نوشت:

حمیدرضا حاجی بابایی امروز در همایش روز دانشجو در دانشگاه قم، اظهار کرد: آمریکا با ایجاد یک ارتش پارتیزانی عظیم به نام داعش - که ریشه تفکر آن‌ها به قرن هشتم و وهابیت برمی‌گردد و نگاه‌شان مخالفت با اهل بیت(ع) و عاشورا بود - هدف ایجاد شکاف بین اهل تسنن و تشیع را دنبال می‌کرد که شکست خورد.

*دلیل قدرتمند شدن داعش، الگو گرفتن و استفاده از فرهنگ شهادت‌طلبی موجود در تشییع بود اما چون این الگو تقلیدی و ریشه نداشت، شکست خورد. داعش در منطقه شکست خورد و از صحنه روزگار محو شد ولی همچنان تفکر داعشی ادامه دارد؛ این تفکر خطرناک است و آمریکا همچنان به دنبال توطئه دیگر برای گسترش این تفکر می‌باشد.

* ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره با آمریکا پنجه در پنجه بوده‌ایم، این پیکار عقب‌نشینی ندارد و عقاید ما همیشه با آمریکا در هماورد است، در این چند ساله همیشه آمریکا در این پیکار شکست خورده است؛ لذا به دنبال این است که با ایجاد جنگ و التهاب در منطقه به اهداف خود دست پیدا کند.

* یک هیئت حاکمه در آمریکا وجود دارد که تصمیمات کلان را می‌گیرند، زمانی اوبامای سیاه پوست می‌تواند اهداف آنان را پیش ببرد و امروز سیاست‌شان این است که با سرکار آوردن ترامپ و دیوانه جلوه دادن او تمام منطق‌ها و قواعد جهانی را زیر پا بگذارند و از خطوط قرمز عبور کنند و هرکار غیر معمولی را انجام دهند.

* آمریکا امروز به این نتیجه رسیده است که با منطق نمی‌تواند با ایران مقابله کند و می‌خواهد در خارج از چارچوب مذاکرات هر کاری که از دست‌شان برمیاید برای خروج از خط قرمز ها انجام دهند، ولی نمی‌خواهند به این اذعان داشته باشند و برای پیشبرد اهداف خود ترامپ دیوانه را جلو انداخته‌اند.

* آمریکا فقط از دو نقطه ضعف عقب‌نشینی می‌کند، این دونقطه ضعف یکی تفکر مقاومت امثال سردار سلیمانی‌ها و شهید حججی‌هاست که آمریکا را از پای درمی‌آورد و دیگر نقطه ضعف آن‌ها تفکر علمی احمدی‌روشن‌هاست که آمریکا نمی‌تواند جلوی این دوتفکر بایستد و عقب نشینی خواهد کرد.

* دانشجو باید پیشتاز باشد، دانشجوی جوان و پرانرژی، نوک پیشرو جامعه است و باید حرف اول را در جامعه بزند و نماد قدرتمند بیان مشکلات اجتماعی باشد. دانشجو ممکن است سلیقه خاصی داشته باشد ولی نباید سلیقه‌ای رفتار کند و حرکات دانشجویی نباید قربانی حرکات سیاسی شود؛ دانشجو باید جلوی زیاده‌خواهی و اشرافی‌گری را بگیرد و مسئولین احساس کنند تحت نظارت دانشجو هستند و بدانند اگر خوب عمل نکنند مورد نقد دانشجویان قرار خواهند گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.