فلسطین الیوم گزارش داد، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی  جنبش حماس تماس ها و مشاوره هایی با رهبران و مقامات منطقه درباره پیامدهای تصمیم خطرناک آمریکا درباره انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس را شروع کرده است.

حماس نیز در بیانیه ای اعلام کرد: اسماعیل هنیه تماسی تلفنی با احمد ابو الغیظ دبیرکل اتحادیه عرب  انجام داد و در این تماس درباره خطرناک بودن رویکرد آمریکا درباره قدس هشدار داد.

اسماعیل هنیه در ادامه خواستار تشکیل نشست اضطراری اتحادیه عرب برای بحث و گفتگو در این مورد و پیامدهای آن شد و تاکید کرد: موضوع بیت المقدس مورد اجماع امت است.

رئیس دفتر سیاسی حماس  هشدار داد این رویکرد آمریکا آغاز تحولات خطرناک برای منطقه خواهد بود و پایانی برای حل و فصل مشکلات است.

اسماعیل هنیه در تماس تلفنی با دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که همه فلسطین ها از قدس شریف و سرزمین و حق خود دفاع خواهند کرد.

از سوی دیگر دبیر کل اتحادیه عرب از تصمیم خطرناک آمریکا ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: که وی نیز تلاش خود را برای انجام نشست در سطح نمایندگان دائمی اتحادیه عرب و همچنین دیدار هایی در سطح وزیران خارجه برای بحث و بررسی سازوکارها و راههای مقابله با این موضوع به کار خواهد بست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.