آمریکا قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها موسوم به قانون کاتسا» را علیه ایران، روسیه و کره شمالی تصویب کرد تا از طریق تحریم با آنچه اقدامات خطرناک و دشمنانه این کشورها در قبال آمریکا و متحدانش خوانده شده ‌است، مقابله کند.

«ولی الله سیف» این مطلب را عصر یکشنبه پس از دیدار با نایب رییس مجلس چین و در پاسخ به این سوال مطرح کرد که گفته می شود حساب بانکی ایرانیان غیرمقیم در امارات، ترکیه و انگلیس به دلیل اجرای قانون کاتسا بسته شده است.

«سیدحسین سلیمی» نایب‌رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، امروز با اشاره به اجرای قانون کاتسا از مسدود کردن حساب بانکی ایرانیان غیرمقیم در امارات، ترکیه و انگلیس خبر داده بود.

سیف در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این را چنین اقدامی شروع شده است به هیچ وجه تایید نمی کنم و خیلی زود است که از این موضوع اینگونه استنباط شود؛ منتهی در مقابل اقدام های آمریکایی، ایران نیز اقداماتی انجام می دهد و اگر بخواهد عملیاتی شود، بموقع از آن ابزارها استفاده می کند.

سیف افزود: آمادگی ایران برای انعقاد قرارداد پیمان پولی و بحث «سوآپ اگریمنت» را مشابه آنچه اخیرا با ترکیه امضا کردیم به اطلاع طرف چینی رساندیم. از این ابزار می توانیم برای تسهیل مبادلات بانکی با چین استفاده کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.