حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول در سخنانی به مناسبت روز ۱۶ آذر، به سابقه تاریخی این روز مهم و حوادثی که در طی دوران مختلف بر جنبش دانشجویی گذشته اشاره کرد و گفت : جنبش دانشجویی در ایران ۶۴ سال قبل با تقدیم شهدایی در راه آزادی و نفی استبداد شاهنشاهی و استعمار خارجی در ایران کلید خورد و آن سه قطره خون اهورایی سالهاست که گرم و تازه بر تارک دانشگاه می‌درخشد و هرسال شور و حرکتی تازه می‌آفریند.دانشجویان در همه عرصه‌های انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرمت و آزادی‌خواهی ملت و نفی استبداد و انحصارگرایی در عرصه سیاست و اقتصاد و فرهنگ، نقش آفرین و مبدا تحول بوده‌اند .

نماینده مردم اندیمشک و شوش در اولین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن اشاره به لزوم برگزاری باشکوه این روز مهم توسط دانشجویان گفت: هیچ نهاد و مسئول دانشگاهی حق ندارد دانشجو را از برگزاری این روز بزرگ منع کند. دولتمردان مدیون و خدمتگزار مردم و بخصوص دانشجویان هستند. البته صدای انتقاد و اعتراض دانشجو هرگز خاموش نمی‌شود و در زمان‌های مختلف با توجه به نیازهای جامعه و مردم، مطالبات مختلف از سوی آنها مطرح می شود.

قائم مقام حزب اعتمادملی با بیان اینکه روز دانشجو روز فریاد حق خواهی و آزادیخواهی و بازشناسی دانشجویان فهیم کشور است، اظهار کرد: وجود این موذن‌ها برای جامعه‌ای که خواب است یا خودش را به خواب زده است از نان شب واجب‌تر است. زمزمه‌های شیطانی" دانشجو چه کار به سیاست دارد " باید از محیط دانشگاه برچیده شود و درد و دغدغه مردم باید اولویت فکری دانشجویان باشد .

 منتجب نیا خطاب به روسای دانشگاه‌ها اعلام کرد: دانشجو تهدید نیست بلکه فرصت است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه ضمن انتقاد از وجود برخی  نگاه‌های امنیتی و تنگ نظری‌ها در فعالیت‌های سیاسی - دانشجویی اظهارکرد: نگاه امنیتی به درد پادگان می‌خورد و نه دانشگاه. مسئولان امر باید به دانشجو و دانشگاه به چشم فرصت سازنده نگاه کنند و نه تهدید . باید تلاش این جوانان ساماندهی، قانونمند و هدفمند شود تا دردی از جامعه رفع شود . از مسئولان می‌خواهم که همراه دانشجویان شوند و مطالبات به حق آنها که حلقوم و زبان مردم هستند را توجه کنند.

وی دولت روحانی را وامدار جوانان و دانشجویان دانست و گفت: هیچ مسئول دولتی حق ندارد در سطح کشور برای روز دانشجو شرط و شروطی برای فعالیت دانشجویان بگذارد و یا آنها را دلسرد و منزوی کند. آقای رئیس دانشگاه و نماینده فلان نهاد و فرماندار شهر، شما حق ندارید به بهانه‌های مختلف با درخواست برنامه‌های تشکل های قانونی دانشجویی مخالفت کنید. مگر شما قدرتتان را از همین مردم و دانشجویان و انتخاب‌های درستشان بدست نمی‌آورید .

منتجب نیا ضمن انتقاد از خبرهای تلخی که از نحوه مدیریت در دانشگاه آزاد کشور به گوش می‌رسد، اعلام کرد: اخباری از وجود لیست‌های سیاه برای جلوگیری از سخنرانی چهره‌های اصلاح‌طلب و اعتداگرا در دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور به گوشمان می‌رسد که امیدواریم صحت نداشته باشد که در غیر اینصورت باید اعلام کنم که این حرکت بسیار ناصواب و نمک نشناسی است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: هاشمی‌زدایی از دانشگاه آزاد ظلم به امام ره بعنوان یکی از حامیان دانشگاه آزاد است که همواره آیت الله هاشمی را در تشکیل و رونق این دانشگاه پشتیبانی می کرد . این توهین به مردم و دلسوزان واقعی دانشگاه آزاد و قدرناشناسی نسبت به بزرگان است که تریبون دانشگاه آزاد در اختیار یک جریان خاص قرار بگیرد و اصلاح‌طلبان نتوانند در آنجا سخنرانی کنند . بنده حتما این گلایه ها را به بزرگان نظام خواهم رساند .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.