آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در همایش "محمد، بشیر وحدت" که در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، اظهار داشت: به برکت خون شهدا و ایثارگری‌های ارزشمند هر سال همایش "محمد، بشیر وحدت" برگزار می‌شود و شرایط بررسی دین و توسعه گرایش‌های دینی در جهان بهتر می‌شود.

وی با اشاره به پایان ظلم داعش تصریح کرد: خونریزی‌ها در جنگ‌های نیابتی توسط عده‌ای به نام اسلام با شکست مواجه شد و آن‌ها با نصرت و فتحی بزرگ از صفحه روزگار محو شده و داعشی‌ها با ذلت روبه‌رو شدند که این موفقیت‌ها به برکت خون شهدای مدافع حرم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی گفت: وحدت به‌عنوان چاشنی اقتدار‌بخش دین و پیامبر سه بستر در کره زمین دارد که نخستین بستر آن، احساس، شعار، بصیرت و رفتار است و این بستر شعار و احساس با دم زدن نمی‌تواند محقق شود و یک موضوع احساسی است که عواطف را برمی‌انگیزد.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: آنچه اهمیت دارد دو محور بصیرت و رفتار است چراکه وحدت در بصیرت، مرزهای اعتقادی را شکسته و تمامی شئون فکری در این حوزه محقق می‌شود.

وی با بیان این که بصیرت در حوزه رفتار نیز در عرصه سیاست‌گذاری نظام بهترین گزینه را انتخاب می‌کند، خاطرنشان کرد: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و موضوع وحدت یک اصل در سیاست‌های انقلاب و نظام است و وحدت به صورت یک پرده نمایشی در مقابل چشمان دشمنان در آمده و آنها بارها به سلاح نفاق دست زده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با بیان این که تکفیر، مولود تحجر و ابزار اصلی دشمن است، گفت: خطر تحجر از تکفیر شدیدتر و از هر خطری در مذهب شیعه و سنی بدتر و اندیشه‌‌های متحجرانه بدترین سم کشنده است چراکه دشمن روی متوقف کردن اندیشه‌های ما دست گذاشته است. باید با تحجر مبارزه کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.