سردار سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در آیین اختتامیه کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی در سخنانی اظهارداشت: تردید نداشته باشید راهی که با خون شهیدان آبیاری و بر اساس اصول مسلم قران است نهایتش پیروزی است.

وی با بیان اینکه نا امنی در این استان به صفر نزدیک شده است عنوان کرد: با توجه به این همه دشمنی اما امنیت هر روز در کشورمان گسترش می یابد.

وی با اشاره به مقاومت مردم آذربایجان غربی در طول هشت سال جنگ تحمیلی تاکید کرد: دفاع و پشتیبانی از جبهه ها و همزمان تلاش برای برقرای امنیت در داخل از افتخارات بارز این استان است و شهیدان باکری ها و امینی ها نمونه بارز غیرت و صلابت مردم این دیار هستند.

 جعفری، روحیه مقاومت مردم استان را ناشی از ایمان دانست و افزود: شما پیام مقاومت و ایستادگی به سایر استانها انتقال دادید و بدون تردید مقاومت کشورهای منطقه نیز از حرکت مردم ایران الهام گرفته است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد:  مقاومت و ایستادگی از فرهنگ و روحیه مردم منطقه نشأت می گیرد و استان آذربایجان غربی نمونه بارز برجستگی های اثبات شده ایران اسلامی است.

 جعفری وجود اقوام و ادیان را از ظرفیتهای منطقه عنوان کرد و خطاب به مردم استان گفت: هر چه بیشتر در راستای تعمیق و گسترش این مولفه های قدرت و توانمندی تلاش کنید.

وی تاکید کرد: وعده الهی بر این است که کسانی که با جان و مال خود در راه خدا و نصرت دین خدا جهاد کنند در دنیا و آخرت توفیقات الهی شامل حال شهیدان و بازماندگان آنان می شود و ما هر روز شاهد این مسئله هستیم.

جعفری پیروزهای منطقه ای را نمونه ای از این توفیقات دانست و افزود: در سایه توسعه و تعمیق این ارزش ها باید به نصرت الهی امیدوار بود باوجود تمامی تحریمها و توطئه ها امنیت در ایران اسلامی عمیق تر و گسترده تر می شود و پیروزی های منطقه ای که مردم ایران در آن سهیم هستند نتیجه همین روحیه مقاومت و ایستادگی است.

وی با تاکید بر اینکه شکست پی در پی از دلایل عصبانیت دشمنان از نظام اسلامی است، افزود: دشمنان در زمان حاضر نمی دانند که با نظام اسلامی و نهضت انقلابی ایران چه باید بکنند.

وی همچنین از مردم آذربایجان غربی خواست تا قدر روحیه انقلابی حاکم بر این منطقه را بدانند و با انتقال آن به نسل های بعدی زمینه تداوم راه مقاومت را فراهم کنند.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: راه مقاومت که با خون شهیدان تضمین و براساس اصول قرآنی بنا شده است در نهایت ختم به پیروزی و فتح قریب خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: دشمنان از هر زمینه ای برای برهم زدن نظم و امنیت سوء استفاده می کنند و به امید خدا در آینده نزدیک تمامی توطئه ها به شکست قطعی ختم خواهد شد.

جعفری با یادآوری ناامنی های آذربایجان غربی در دوران جنگ تحمیلی توسط دشمنان و گروهک ها گفت: به برکت خون شهدا و مقاومت رزمندگان در حال حاضر امنیت در این استان از بسیاری از استانهای مرکزی کشور بیشتر است.

وی وجود امنیت، وحدت و انسجام در استان الگو خواند و  افزود: باید این روحیه انقلابی در نسل جوان منطقه هرچه بیشتر تقویت و تعمیق شود تا زمینه های نصرت الهی در منطقه فراهم شود.

فرمانده کل سپاه در پایان با قدردانی از خانواده های شهیدان و جانبازان اظهار امیدواری کرد، برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهیدان موجب خیر و برکت در استان شود.       

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.