المیادین گزارش داد، انجمن علمای یمن اعلام کرد، این رخدادهای دردناک خواسته‌های دشمنانی را محقق می سازد که در کمین وحدت داخلی در یمن نشسته‌اند.

انجمن علمای یمن تأکید کرد: ما خواهان آتش‌بس فوری در صنعا هستیم و این که خرد و عقل حکم‌فرما گردد.

این انجمن همچنین اعلام کرد: ما از دولت می‌خواهیم نقش خود را ایفا کرده و برای حفظ امنیت و ثبات تلاش کند.

در بیانیه انجمن علمای یمن آمده است: انجمن علمای یمن با نگرانی و تأسف شدید حوادث جاری در صنعا و ترس و وحشتی را که این حوادث دردناک در میان مردم ایجاد کرده و ثبات و امنیت کشور را بر هم زده و در جهت تأمین اهداف و مطامع دشمنان پیش می‌رود، دنبال می کند.

در این بیانیه آمده است: روشن است که دشمن از طریق این حوادث و با هدف قرار دادن وحدت داخلی و ثبات کشور، همه ملت یمن را هدف قرار داده است. این انجمن نگرانی عمیق خود را بابت این حوادث و تأسف شدید خود را به خاطر کسانی که در مراسم میلاد پیامبر اسلام (ص) جان باخته‌اند، اعلام می‌کند.

انجمن علمای یمن در این بیانیه اعلام می‌کند: ما خواستار توقف فوری درگیری مسلحانه و رجوع به عقل و حکمت در پیروی از این دستور خداوند هستیم که می‌فرماید: وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْکُرُواْ نِعْمَةَ اللهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنتُمْ عَلَیَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَکُم مِّنْهَا کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُون. ما از همه نیروهای خیرخواه اعم از علما و شیوخ و شخصیت های سیاسی و نظامی می‌خواهیم هر چه سریعتر برای توقف فوری درگیری ها و دعوت از همه گروه ها برای اصلاح وضع موجود و بررسی مشکلات با گفت‌وگو و تلاش برای ایجاد امنیت و ثبات و گرفتن فرصت از کسانی که در کمین ملت یمن نشسته‌اند، وارد عمل شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.