پرویز فتاح در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در مصلی قدس در خصوص مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، افزود: همچنین یک میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند و ۹۰ هزار کودک زیر ۶ سال در عضویت کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

وی تصریح کرد: در جهت تامین نیازهای ایتام نیز ۹۰۰ هزار نفر حامی ایتام در کشور وجود دارد که ماهیانه مبالغی به طور میانگین تا ۱۴۰ هزار تومان برای هر کودک یتیم پرداخت می کنند.

فتاح عنوان کرد: مهم ترین هدف کمیته امداد رفع فقر از چهره جامعه است و این نهاد در تولید فقر نقشی ندارد بلکه فقر زائیده عوامل مختلفی است و در جای دیگری تولید می شود.

وی خاطرنشان کرد: تکیه گاه اصلی کمیته امداد در خدمت رسانی به مردم است اما دولت و قوا نیز نقش مهمی در پیشبرد اهداف دارند.

کاهش ۱۰درصدی مددجویان بواسطه اشتغال‌زایی

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اساسی ترین راهکار در رفع فقر ایجاد اشتغال زایی برای مددجویان می باشد که در این مسیر گام های خوبی برداشته ایم به طوری که سال ۹۵ به میزان ۱۰ درصد از مددجویان به واسطه اشتغال کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین رویکرد کمیته امداد چابک سازی و کوچک کردن بدنه این نهاد در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم و کاهش هزینه ها می باشد.

فتاح یادآور شد: با توجه به چنین رویکردی موجب کاهش ۲۰ درصدی هزینه ها در سه سال گذشته و افزایش خدمات و بهبود کیفیت فعالیت ها شده ایم با توجه به اینکه شیوه های سنتی در جمع آوری کمک ها هزینه بر است بر آنیم با شیوه های الکترونیک این هزینه ها را نیز کاهش دهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۵۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد بیمه تامین اجتماعی شده اند و در اقدامی سراسری مددجویان زیر پوشش بیمه تکمیلی و بیمه حوادث قرار گرفتند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: در جهت تداوم فعالیت ها کمیته امداد تعامل خوبی با موسسات خیریه دارد و ما این موسسات را مزاحم فعالیت های خود نمی دانیم.

وی عنوان کرد: از جمله اقدامات این نهاد راه اندازی صندوق قرض الحسنه ولایت در جهت مشارکت های مردمی در پرداخت وام های قرض الحسنه برای اشتغال زایی و فقرزدایی می باشد.

فتاح گفت: کمیته امداد در خدمات خود شفاف عمل می کند تا اعتماد مردم را جلب نماید در این راستا تمامی کمک های مردمی به دست نیازمندان می رسد و دولت عهده دار حقوق کارمندان این نهاد است.

وی در خصوص استان قم و عملکردهای صورت گرفته عنوان کرد: در قم ۱۵ هزار نفر تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند که با تلاش های صورت گرفته اقدامات خوبی را در زمینه اشتغال مددجویان شاهد بوده ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: طرح مددکاری اسلامی یک طرح نمونه در قم بود که با مشارکت حوزه های علمیه عملیاتی شد و در صدد می باشیم این طرح در سطح کشور اجرایی گردد.

وی در پایان اظهار داشت: به تازگی اداره زنان در کمیته امداد خمینی(ره) استان قم تشکیل شده و در صورت موفقیت این اداره، آن را در کشور گسترش خواهیم داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.