عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد کشور باید به دست تفکر بسیجی سپرده شود، گفت: مأموریت برجام دو و سه خلع دارایی‌های ایران است.

محمدحسین صفارهرندی ظهر امروز در نخستین "جشنواره منادیان فرهنگ بسیج" استان همدان با اشاره به اینکه برای شناخت بسیج قطعاً باید فرهنگ بسیجی را مقدم بر سازمان و تشکیلات دانست، اظهار داشت: فرهنگ بسیجی فرهنگی است که فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، هنری و غیره را از شاخه‌های دیگر در کنار هم و به یکرنگ درآورده است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم به عنصر بسیج و بسیجی و روح بسیج اشارات بسیاری شده است، افزود: در سوره صف حضرت عیسی(ع) جامعه عصر خود را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌فرماید هستند کسانی که من و خدا را یاری کنند؟ که حواریون خود به یاری پیامبر شتافته و خود را انصارالله می‌نامند.

صفارهرندی با تأکید بر اینکه حواریون با یاری پیامبر از بسیجیانی که قرآن به آن اشاره کرده است محسوب شدند، تصریح کرد: بسیجیان اولین کسانی هستند که دعوت ولی خدا را می‌پذیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه جز افتخارات است که بسیجیان خود را معطوف به بسیجی‌گری‌های حضرت علی(ع) قرار می‌دهند، بیان کرد: حضرت علی(ع) در صحنه‌های مختلف برای دفاع از ولی خدا نظیر جنگ احد از جان‌گذشتگی‌هایی کردند.

صفارهرندی با بیان اینکه بسیجی بودن صرفاً برای صحنه‌های مقاتله نیست، عنوان کرد: اولین و در صدر همه خصلت‌های بسیجی آمادگی برای جان فدا کردن است و این بالاترین درجه برای یاری خدا و ولی خدا است.

وی با تأکید بر اینکه راه بسیجی راه سختی است، ابراز کرد: قرآن کریم در مورد روحیه بسیجی اشارات بسیاری داشته است و گروه‌هایی بودند که در کنار پیامبران که در قرآن از آن‌ها با عنوان ربیون یاد می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ربیون عده کثیری هستند که از خصوصیات آن‌ها می‌توان به صبر اشاره کرد، اظهار داشت: صبر این افراد سبب می‌شد تا در مسیر حرکت الهی به ذلت و درماندگی نیفتند.

صفارهرندی با بیان اینکه در دوران انقلاب گروه‌محوری و افراد پا در رکاب امام(ره) کم بودند اما توسعه پیدا کردند، عنوان کرد: همان یاران کم با ترویج افکار و راه امام راحل شاگردانی را به این مکتب دعوت کردند.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از این افراد در کنار امام راحل شاگردانی چون حسن باقری شدند، اظهار داشت: شهید حسن باقری تنها با پیشینه سربازی نظامی اما با اکسیر بسیجی به یک نابغه نظامی تبدیل شد.

صفارهرندی بیان کر: شهید باقری هر چند جز حلقه نخست یاران امام نبود اما فرهنگ و نگاه بسیجی سبب شد که این فرد بعد از دو سال اصلی‌ترین مدیر و طراح نظامی در نزد امام راحل باشد.

وی با تأکید بر اینکه خصوصیت بسیجی دل به دریای ازخودگذشتگی زدن است، ابراز کرد: اگر قرار بود جنگ اقدامی آسان و هدفی زودبازده داشته باشد همه حضور داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در جدال بین حق و باطل در محیط منطقه خاورمیانه محدود افرادی گوش‌ به‌فرمان ولی‌فقیه بودند، بیان کرد: با بالا گرفتند فتنه شام در سوریه ایران باید برای کمک به این کشور می‌شتافت چرا که دولت سوریه اگر ضربه می‌خورد برای این بود که از جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت دفاع کرد.

وی با تأکید بر اینکه بسیجی راه روش خود را همراه با ولایت تنظیم می‌کند، بیان کرد: بسیجی که کردار و رفتار او با رفتار و فرمان مقام معظم رهبری تطبیق نداشته باشد بسیجی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه هیچ فردی در جامعه حق پیشی گرفتن از مقام معظم رهبری را ندارد، بیان کرد: اگر مقام معظم رهبری فرمان ‌بر سکوت دهند باید ساکت و اگر فرمان بر اعتراض و فریاد دهند باید فریاد زد.

صفارهرندی با بیان اینکه عده‌ای معتقد بودند که برجام یک آزمونی است که اگر در آن موفقیتی حاصل شد این رویه را ادامه می دهیم، عنوان کرد: درحالی‌ که از برجام چیزی عاید جمهوری اسلامی ایران نشد اما عده‌ای همچنان حرص ادامه برجام را می‌خوردند.

وی با تأکید بر اینکه در ادامه برجام باید ایران از بسیاری از داشته‌های خود بگذرد، تأکید کرد: در مراحل بعدی برجام ایران باید از قدرت خود بگذرد این در صورتی است که پس از گذشت از قدرت مذاکره‌ای انجام نمی‌شود بلکه زیر سلطه استکبار قرار می‌گیریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اجرای مراحل بعدی برجام همان گذشتن از قدرت‌های نظامی کشور است، ابراز کرد: همین قدرت‌های نظامی است که دشمن را به مذاکره با جمهوری اسلامی ایران واداشته است.

صفارهرندی با بیان اینکه مأموریت برجام دو و سه خلع دارایی‌های ایران است که به واسطه این دارایی‌ها امریکا توان تعرض به جمهوری اسلامی ایران را ندارد، تأکید کرد: نظام آمریکا بارها اعتراف کرده ‌که آمادگی جنگ واقعی با ایران را ندارد.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا جنگ علیه عراق را زمانی در پیش گرفت که مطمئن شد تمام مراکز انباشت سلاح عراق را منهدم کرده است، ابراز کرد: جنگ آمریکا علیه عراق زمانی شروع شد که به آمریکا خبر دادند که عراق خلع سلاح مطلق است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امروز عده‌ای از نظریه‌پردازان برجام را اقدامی برای جلوگیری از جنگ می‌دانند و رسماً دارایی کشور را در دسترس دشمن قرار می‌دهند، تأکید کرد: هدف از مذاکره یعنی همان بلای خلع سلاحی که بر سر عراق آوردند.

صفارهرندی با بیان اینکه عده‌ای معتقدند که اگر برجام را ادامه ندهیم مردم با مشکل مواجه شده و اقتصاد و دارایی کشور را قفل می‌شود، ابراز کرد: همین افراد معتقد بودند که با برجام شاهد وفور سرمایه‌گذاری، رونق و پیشرفت در کشور خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه مدعیان برجام همچنان معتقد بر ادامه برجام هستند، اظهار داشت: اگر مقام معظم رهبری نبودند هر روز یکی از بزدلان تکه‌ای از کشور را به دشمنان می‌بخشیدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: افرادی نیز نظیر شاهان قبلی با امضای عهدنامه‌هایی چون ترکمانچای، گلستان و غیره تکه‌هایی از وطن را از کشور جدا کردند.

صفارهرندی با اشاره به اینکه نباید صدایمان را از صدای مقام معظم رهبری بالاتر ببریم، تأکید کرد: معیار مومن و بسیجی واقعی این است که در بر روی حرف ولی‌فقیه حرفی زده نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه بسیجی یعنی فردی که در ساعات سختی همراه با مقام معظم رهبری باشد، افزود: باید افرادی باشند تا زمانی که مقام معظم رهبری راه درست را نشان می‌دهند نسبت به هدایت و راهنمایی دیگر افراد جامعه اقدام کنند تا این راه به پیروی برسد و نه اینکه بر عکس فرمان ولی‌فقیه اقدام کنند.

صفارهرندی با اشاره به اینکه هر کجا که اقدام بسیجی بود کار با موفقیت پیش می‌رود، بیان کرد: اگر اقتصاد کشور و بانک مرکزی را به دست تفکر بسیجی بسپارند موفقیت‌های بیشتری کسب خواهد شد.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی سبب رستگاری است، تأکید کرد: امروز جذاب‌ترین اقدامات توسط جوانان بسیجی از تابعان نسل چهارم انقلاب اتفاق می‌افتد و جذاب‌ترین فیلم‌ها درباره دفاع مقدس توسط همین جوانان تولید می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.