" NPR" گزارش داد، در اثر اختلال در سیستم رایانه ای ثبت و موافقت با مرخصی کارکنان این شرکت هواپیمایی، مرخصی آخر سال کارکنان همه مورد تایید قرار گرفته و هم اینک این شرکت با معضل بی خلبان ماندن ۱۵ هزار پروازش در آستانه تعطیلات سال نو میلادی مواجه شده است.

مسئولان این شرکت هواپیمایی دیروز اعلام کردند به خلبانان و اعضای کادر پروازی که مرخصی هایشان را لغو کرده و به سر کار برگردند، بیش از ۱.۵ برابر حقوق می دهد. بیشتر مرخصی ها در بازه زمانی دو هفته ای ۱۷ دسامبر تا ۳۱ دسامبر اعطا شده است.

"دنیس تاجر" سخنگوی "انجمن خلبانان متحد" با بحرانی توصیف کردن شرایط به شبکه خبری "سی ان بی سی" آمریکا گفته است؛ این اختلال در اثر ای میل اشتباهی بوده که هفته گذشته از سوی مدیران به کارکنان شرکت آمریکن ایرلاینز فرستاده شده و در آنها با مرخصی های درخواستی کارکنان موافقت شده است.

" مت میلر" سخنگوی شرکت آمریکن ایرلاینز نیز به شبکه خبری "سی ان بی سی" گفته است این شرکت به سختی در حال کار کردن روی همه ظرفیت ها از جمله استفاده از خلبانان ذخیره است، تا در پروازهای تعطیلات کریسمس اختلالی پیش نیاید.

 آمریکن ایرلاینز از بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی جهان است که دفتر مرکزی آن در تگزاس قرار دارد. این شرکت بیشتر پروازهای در حوزه آمریکای شمالی (آمریکا و کانادا) را تحت پوشش دارد. پایه اولیه این شرکت هوایی در آوریل ۱۹۲۶ با عنوان" آمریکن ایرویز" در شهر شیکاگو بنا نهاده شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.