علیرضا آوایی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت  در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تدبیر وزارت دادگستری در زمینه بازدارندگی مجازات، گفت: مجازات باید بر مبنای قانون اتفاق بیفتد، گاهی ممکن است گفته شود خود مجازات قانونی بازدارنده نیست یا اینکه بگویند مجموعه کسانی که متولی این امر در حوزه تعزیرات هستند از ظرفیت های قانونی استفاده نمی کنند.

وی افزود: جایی که قانون بازدارنده نیست باید به دنبال اصلاحش رفت که من این امر را مقداری بعید می دانم ضمن اینکه ما در این مسائل گاهی وقت ها که به پرونده های مختلف برخورد کرده ایم، دیده ایم که دوستان ما در شعب تعزیرات باید همه جوانب، مقتضیات پرونده، سابقه فرد و بازتاب آن مجازات را در مجموعه قضایی ببینند؛ چرا که مجموعه اقتصاد ما یک مجموعه به هم پیوسته است، حتما معتقدم که مجازات در این مسائل موثر است اما اینکه تصور کنیم بحث اصلاح بازار ما فقط با مجازات اتفاق می افتد، به نظرم کمتر کسی چنین نظری دارد اما با متخلفان حتما باید برخورد کنیم.

آوایی ادامه داد: برخورد با افراد مختلف باید متفاوت باشد و شرایط و جوانب خود فرد و تخلف انجام شده، سنجیده شود. اما اگر جایی بوده که مجازات نامتناسب بوده، آماده ایم که بشنویم و تصحیح کنیم اما فکر می کنم در حال مسیر سازمان تعزیرات مسیر متعادلی است.

وزیر دادگستری در پاسخ به پرسشی درباره دیدار مردمی گفت: از سال ۵۹ دیدارهای مردمی داشته ام و هنوز هم قطع نشده است و در همان روزهای اول هم این دیدار را برگزار کردم، در حال حاضر هم می توانم بگویم از ابتدای دولت تا کنون هفتاد تا هشتاد مورد دیدار مردمی داشته ام.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.