تقی میراحمدی صبح چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن اظهارکرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در ۳ سال اخیر ۱۶ کارگاه آموزشی تخصصی و ۱۰ کارگاه آموزشی عمومی با محوریت آشنایی با سرطان در کشور برگزار و اولین مرکز دانشگاهی پیشگیری از سرطان در دانشگاه فردوسی مشهد دایر شده است.

وی افزود: در مرکز پیشگیری از سرطان نسترن بیش از ۱۰ تفاهم‌نامه همکاری با مجموعه‌های داخلی و خارجی بسته شده است و در پایان این رویداد تفاهم‌نامه‌ای با مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به امضاء می‌شود.

مسئول برگزاری سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن با اشاره به اینکه سرطان یک مشکل و چالش بزرگ جهانی بوده است خاطرنشان کرد: سرطان در کشور ما سومین علت مرگ و میر به شمار می‌رود و می‌خواهیم با برگزاری سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن ضمن افزایش آگاه‌سازی‌ها و امید به زندگی شاهد کاهش تلفات و نگرانی‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این سمپوزیوم شناسایی و آشنایی با روش‌های تشخیص زود هنگام سرطان و یافتن استراتژی‌های پیشگیری با چشم‌انداز داشتن جامعه‌ای عاری از سرطان بوده است تصریح کرد: موضوعات مورد بحث در این رویداد علمی و پزشکی شامل پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان، مدیریت و درمان هدفمند سرطان، تغذیه و مکمل‌های دارویی و نقش آن‌ها در پیشگیری از سرطان و مطالعات پایه و میان رشته‌ای سرطان است.

میراحمدی تاکید کرد: در دو دوره گذشته دستاوردهای بسیار خوبی داشتیم و موجب افزایش آگاهی‌ها ، کاهش سرطان‌ها، مبارزه با این بیماری و مرگ‌ومیرهای ناشی از آن شده است و امیدواریم که این ثمرات مثبت را در این دوره نیز همچون دو دوره قبل و حتی بیشتر از آن شاهد باشیم.

وی ادامه داد: مهمترین محورهای این رویداد علمی و پزشکی در زمینه‌های پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان، مدیریت و درمان هدفمند سرطان، تغذیه و مکمل‌های دارویی و نقش آن‌ها در پیشگیری از سرطان و مطالعات پایه و میان رشته‌ای بوده و همچنین برگزاری سه کارگاه آموزشی با عناوین شناسایی و جداسازی سلول‌های سرطانی در گردش خون، تشخیص سلولی و اخلاق در بیماری سرطان از برنامه‌های جانبی این سمپوزویم ۳ روزه است.

مسئول برگزاری سومین سمپوزیوم بین المللی سرطان نسترن با بیان اینکه در زمینه آنتی‌اکسیدان‌ها به نتیجه خوبی دست یافته‌ایم گفت: تکمیل و توسعه مدرسه سلامت، راه‌اندازی کلینیک طب پیشگیری، راه‌اندازی موزه سلامت و برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی از مهمترین رویکردهای این مجموعه در سال ۹۷ خواهد بود.

وی افزود: در موسسه نسترن سه هدف دنبال می‌شود که از جمله این اهداف پیشگیری است که در این رابطه در ۱۰۰ دبیرستان دخترانه آموزش‌های لازم در مورد سبک زندگی سالم داده می‌شود، تشخیص زود هنگام دومین هدف است که در راستای این هدف با دانشگاه‌های دنیا تعامل علمی صورت می‌گیرد و آخرین هدف، درمان هدفمند است که هر فرد براساس ژن‌های خود و حساسیت به داروهای شیمیایی روند درمان پیگیری می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.