سخنگوی رسمی نیروهای الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که نیروهای الحشد در انتخابات پارلمانی شرکت نخواهد کرد.

أحمد الأسدی شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» پیروزی نیروهای این کشور بر گروه تروریستی داعش و پایان خلافت دروغین این گروه را به عراقی‌ها تبریک گفت.

سخنگوی الحشد الشعبی گفت: «الحشد الشعبی نهاد امنیتی عراقی و به دور از انتخابات خواهد بود و هر کس که به دنبال نامزدی در انتخابات است، باید از الحشد الشعبی استعفا کند».

الأسدی گفت که قصد دارد از طریق ائتلاف مجاهدان نیروهایی تشکیل دهد که بتواند از نیروهای الحشد حمایت کند. وی به همین دلیل قرار است از سخنگویی الحشد الشعبی کناره‌گیری کند.

الأسدی ادامه داد: من در آینده سخنگوی ائتلاف رزمندگان خواهم بود و این ائتلاف در برگیرنده نیروهایی خواهد بود که به پیروزی نهایی بر تروریسم و افراط گرایی ایمان دارند.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده پیروزی نهایی بر داعش اعلام خواهد شد، اظهار داشت که این به معنای پایان داعش در زمینه‌های امنیتی نخواهد بود.

وی گفت که نیروهای الحشد الشعبی بارها طی 3 سال گذشته در معرض هجمات قرار گرفته‌اند.

سخنگوی الحشد الشعبی گفت که عراق با حمایت ملت خود، دولت، ایران و متحدان خود در محور مقاومت بر داعش پیروز شد.

وی به حمایت ایران از عراق در برابر تروریسم اشاره کرد و گفت که حمایت ایران همزمان با فتوای مرجعیت عراق و بدون هیچ گونه تأخیری بود.

الأسدی ادامه داد: روابط ما با ایران به عنوان نیروی مقاومت رابطه عقیدتی بوده در حالی که رابطه ما با آمریکا تابع منافع ملی است.

وی همچنین در مورد احتمال اینکه عربستان و برخی کشورها همچون گذشته اقدام به حمایت از افراط گرایی کنند، ابراز نگرانی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.