روزنامه آ.ب.ث گزارش داد، کلیه تشکل های سیاسی کاتالونیا لیستی تا حدود ۱۲ نفر کاندید مسلمان را در مجموعه کاندیداهای خود گنجانده اند تا از اقبال این اقلیت کاتالونیا که رشد جمعیت آن بالاتر از متوسط رشد جمعیت در این ایالت اسپانیا بوده برخوردار شوند. 

براساس آمار، ۵۱۵ هزار و ۴۸۲ نفر که اصلیت آن ها متعلق به کشورهای مختلف مسلمان است در کاتالونیا زندگی می کنند. یعنی مسلمانان ۶.۸ درصد کل جمعیت کاتالونیا را تشکیل می دهند. 

از این تعداد یک سوم آن ها می توانند در انتخابات شرکت کنند و حق رای دارند. البته این موضوع جدیدی نیست و در انتخابات قبلی کاتالونیا نیز سابقه داشته اما با توجه به حساس بودن انتخابات حاضر رای مسلمانان در آن نیز اهمیتی بیشتری پیدا کرده است.

در این رابطه ، مهمترین مورد در حزب جمهوری خواه کاتالونیا رخ می‌ دهد که دقیقا حزبی است که همیشه به خود می‌ بالد که در فهرست کاندیداهای خود ، افراد غیر کاتالان را دارد تا بدین وسیله ، فراتر از ماهیت استقلال طلبانه اش ، برچسب ملی‌ گرایی را از خود بکند.

کاتالونیا بخشی خودمختار با ۷ میلیون و ۵۲۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق اسپانیا است که خواستار استقلال از دولت مرکزی می باشد.

این بخش به لحاظ مالی و بانکی و امور بندری مهمترین بخش خودمختار اسپانیا به‌شمار می‌رود و نزدیک به ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی اسپانیا در آنجا انجام می‌شود. 

جدایی‌خواهان کاتالونیا معتقدند جدایی این ایالت از دولت مرکزی به سود آن خواهد بود چرا که ۲۷ درصد صادرات اسپانیا از این منطقه است و ۲۵ درصد توریست‌های اسپانیا نیز مقصدشان کاتالونیا می باشد. 

همچنین معتقدند سهمی که کاتالونیا از دولت مرکزی می‌گیرد ۱۵ میلیارد یورو کمتر از سهمی است که کاتالونیا به خزانه مرکزی می‌پردازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.