حسن جعفری امشب در گفت‌و‌گویی گفت: عصر امروز وقوع آتش‌سوزی در یکی از مراکز تجاری میدان ۱۷ شهریور مشهد به آتش‌نشانی اعلام شد که با توجه به حساسیت موضوع و بافت متراکم مجتمع‌های تجاری در منطقه بلافاصله ۱۳ خودروی آتش‌نشانی از ۶ ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: آتش‌نشانان کمتر از سه دقیقه خود را به محل رساندند که مشخص شد کانون حریق یک فروشگاه کیف و کفش است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد ادامه داد: آتش‌نشانان با حضور در محل بلافاصله عملیات اطفائی خود را آغاز کردند و با وجود حرارت زیاد و دود ناشی از سوختن اجناس داخل فروشگاه‌، آتش را محاصره کرده و شعله‌های سرکش آتش که تمام مغازه را در بر گرفته بود را فرو نشاندند.

وی گفت: در این عملیات که با تلاش نفس‌گیر اکیپ‌های عملیاتی حاضر در محل همراه بود‌، از رسیدن آتش به مغازه‌های مجاور و طبقات فوقانی آن که مجموعه‌ای اقامتی بود، جلوگیری شد.

جعفری با اشاره به گستردگی حریق و انتشار دود ناشی از آن در فضای پاساژ و سه طبقه از مجموعه اقامتی فوقانی، بیان کرد: گروهی از آتش‌نشانان در موازات عملیات اطفای حریق مغازه توسط همکارانشان‌، نسبت به انتقال مسافران به محل امن و تخلیه دود از محل اقدام کردند. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد با بیان اینکه این آتش‌سوزی گسترده خسارت جانی نداشت و تنها خسارات مالی فراوانی در پی داشت، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود تا با رعایت نکات ایمنی در محل کار یا منزل خود از ایجاد چنین اتفاقاتی پیشگیری کنند و علت این آتش‌سوزی نیازمند بررسی‌های بیشتر اعلام کرد.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.