برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد از کمک دولت جمهوری خلق چین در راستای تامین مواد غذائی برای پناهندگان افغان و عراقی و همچنین ارتقاء سطح تحصیل دختران پناهنده در جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند.

کمک یک میلیون دلاری جمهوری خلق چین برای خرید آرد گندم غنی شده، روغن آفتابگردان غنی شده با ویتامین، عدس، برنج و شکر جهت توزیع میان پناهندگان افغان و عراقی ساکن مهمانشهرها در سراسر ایران استفاده خواهد شد. به منظور حصول اطمینان از تحویل سریع و تبعیت از استانداردهای ایران، تمامی مواد غذائی از داخل کشور خریداری خواهد شد.

نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران گفت: "برنامه جهانی غذا از دولت جمهوری خلق چین برای این کمک سخاوتمندانه که ما را قادر خواهد ساخت تا پاسخگوی نیازهای اصلی غذایی پناهندگان افغان و عراقی در ایران باشیم، معیشت آنان را تقویت و امنیت غذاییشان را تامین نماییم بی نهایت تشکر می کند. "

برنامه جهانی غذا، هر ماه برای ۳۰،۰۰۰ نفر از آسیب پذیرترین پناهندگان یک سبد از اقلام غذایی اصلی شامل نان، برنج، شکر، عدس و روغن ارائه می کند. همچنین این سازمان بمنظور ارتقاء سطح تحصیل دختران و کاهش فاصله تحصیلی آنان با پسران، هرماه برای ۳۰۰۰ نفر از دختران دانش آموز پناهنده و بانوان آموزگارشان در ۲۰ مهمانشهر در ایران بسته های روغن تشویقی توزیع می کند.

سفارت چین در ایران اظهار داشت:"بعنوان بخشی از فعالیتهای صندوق همکاری جنوب-جنوب که در سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی (شهریور ۱۳۹۴) توسط شی جین پینگ، رئیس جمهور خلق چین در مجمع توسعه پایدار سازمان ملل متحد اعلام گردید، سعی بر این است که امنیت غذایی برای آسیب پذیرترین پناهندگان افغان در ایران حاصل شود. دولت و مردم جمهوری خلق چین همدلی خود را با برادران و خواهران پناهنده که در وضعیت دشوار به سر می برند ابراز می دارندو از تلاش برنامه جهانی غذا و همکاران ایرانی در راستای اثر بخشی اجرای این پروژه قدردانی می کند."

برنامه جهانی غذا از اواخر دهه ۱۹۸۰ زمانیکه اولین پناهجویان از کشورهای عراق و افغانستان وارد ایران شدند به پناهندگان کمک های غذائی ارائه می نماید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.