تایم گزارش داد، روز گذشته هشدار درباره فوران آتشفشان کوه آگونگ در کارانگاسم، بالی واقع در اندونزی  بالاترین حد ممکن رسید به طوریکه مقامات محلی از مردمی که در فاصله ١٠ کیلومتری این منطقه زندگی می‌کنند خواستند خانه های خود را تخلیه کنند.

بر اساس گزارش آژانس زمین شناسی، سطح هشدار زمانی بالا رفت که فوران بخار به فوران ماگماتیک (در این نوع فوران گازها از حالت فشرده خارج شده و ماگما را به بیرون پرتاب می‌کند.) تغییر کرد.

گفتنی است فرودگاه بین‌المللی و داخلی جزیره بالی واقع در کشور اندونزی تحت تاثیر دودهای غلیظ حاصل از فوران آتشفشان، تمامی پروازهای خود به مبدا یا مقصد این جزیره را لغو کرده است.

برآورد شده است که پرواز بالغ بر 59 هزار مسافر و توریست در فرودگاه بین المللی "نگورارای" در روز دوشنبه صبح لغو شده است و مسافران و توریست های بسیاری در پی تشدید دودهای حاصل از فوران کوه آتشفشانی و هشدارهای پی در پی مقامات مسئول، از گیر افتادن در این جزیره بسیار ابراز نگرانی کرده اند. طبق گزارش های منتشر شده، بسیاری از آنها به منظور ترک سریعتر جزیره در فرودگاه چادر زده اند.

مقامات و مسئولان مربوطه، علت لغو تمامی پروازهای فرودگاه این جزیره را دودهای غلیظ حاصل از فوران آتشفشان توصیف کرده است و در تشریح این موضوع بیان کرده اند که این دودها موجب ایجاد مشکل برای موتور هواپیما می شود و پرواز در این وضعیت، بسیار خطرآفرین است و طبق قوانین بین المللی ، اجازه پرواز به هواپیماها داده نمی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.