کردهای سوریه به دنبال افزایش سهم خود در مذاکرات آتی سوریه در نشست ژنو هستند.

«حواس عکید» نماینده شورای ملی کردهای سوریه در هیأت مشترک «هیأت عالی مذاکرات در گفت‌وگوهای ژنو» از «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان خواست سهم نمایندگی کردهای سوریه در همه هیأت‌های مخالفان سوری افزایش یابد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «رودآو» منطقه کردستان عراق گفت که طی دیدار با الجبیر به طور مفصل در مورد وضعیت مناطق کردنشین سوریه و ساختار شورای ملی کردهای این کشور گفت‌وگو کرده است.

عکید همچنین گفت که وزیر خارجه عربستان قول داده است که با همه طرف‌های مربوط در خصوص اعطای حقوق کردها در زمینه سیاسی  ساختاری به طور جدی تلاش کند.

پیشتر «عبدالباسط حمو» معاون رئیس ائتلاف ملی نیروهای مخالف سوریه گفته بود که خلیل عکید به عنوان نماینده کردها در نشست گفت‌وگوهای آتی ژنو شرکت خواهد کرد.

هیأت مخالفان دولت سوریه در نشست ریاض بر سر تشکیل هیأت واحد به توافق رسیدند. این هیأت متشکل از ۳۶ عضو بوده که از این بین، ۸ عضو آن از هیأت‌های مورد حمایت مسکو و قاهره هستند.

نشست ۳ روزه ریاض ۲، روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای به پایان رسید و مخالفان سوریه طی آن، کناره گیری «بشار الاسد» رئیس جمهور سوریه از قدرت در دوره انتقالی را شرط کردند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز در دیدار با «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تأکید کرد که شرط کناره گیری اسد از قدرت به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.