شاید عجیب باشد اما باید تا فوریه ۲۰۰۷ عقب برویم تا به پیروزی والنسیا برابر بارسلونا در مستایا برسیم، یک سال بعد هم در جام حذفی بارسا را شکست دادند اما واقعیت این است که در نوکمپ عملکرد بهتری نسبت به خانه داشته‌اند و در سه سال اخیر دو برد به دست آورده‌اند.

البته نباید فراموش کرد میزبان امشب هیچ وقت به اندازه شرایط فعلی حال خوبی نداشته. تیم مارسلینو از ۲۸ شهریور و بازی با مالاگا ۸ برد پیاپی داشته و در پنج تا کلین‌شیت کرده. در حالی که هیچ نگرانی از بابت بازی‌های اروپایی ندارند و بازیکنان این تیم نسبت به همتایان بارسایی خود شاداب‌تر هستند.

هر دو تیم خیلی خوب گل می‌زنند، بارسلونا صدرنشین است با ۳۳ گل و والنسیا با یک گل کمتر تیم دوم اسپانیا محسوب می‌شود اما آنچه برتری را به سود میهمان رقم می‌زند، دفاع است. دریافت تنها چهار گل نشان می‌دهد بارسا چقدر در دفاع موفق بوده بخصوص مارک آندره‌تر اشتگن.

والنسیا ۱۱ گل خورده و وقتی گل می‌خورد به ندرت به یکی قناعت می‌کند. از میان تیم‌هایی که به والنسیا گل زده‌اند تنها لوانته و آلاوس یک بار دروازه‌ این تیم را باز کرده‌اند. جو مستایا فوق‌العاده است اما بارسلونا در گذشته بارها از آن سربلند بیرون آمده. فصل قبل پنالتی دقیقه ۹۴ لیونل مسی تکلیف بازی پنج گله را مشخص کرد و در سال ۲۰۱۵ سرخیو بوسکتس در دقیقه ۹۴ گل پیروزی را زد.

احتمالا هر دو تیم ترجیح می‌دهند از ابتدا به دنبال پیروزی باشند تا اینکه عقب بنشینند و منتظر ضدحمله بمانند. دو تا از تساوی‌های والنسیای بدون شکست مقابل دو غول مادریدی، رئال و اتلتیکو بوده و این یک آزمون سخت دیگر برای ستاره‌های این فصل تیم مارسلینو مثل گونسالو گوئدس، سیمونه زازا و ژفری کاندوگبیا به حساب می‌آید. آنها شاید در این مسابقه در بهترین شرایط باشند اما همیشه بازیکنان ظریف و فانتزی بازی‌ها را نمی‌برند و تا اینجای فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ هر بار کار سخت شده، بارسلونا راه حلی برای آن پیدا کرده؛ کمربندتان را محکم کنید!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.