محمدحسن شاهنگی، مدیر گروه ادب و هنر مرکز پژوهش های جوان، در خصوص محتوای کتاب «مرد پشت روزنامه»  اظهار داشت: «مرد پشت روزنامه» به دلیل اینکه این روزها رسانه در جهان حرف اول را می زند به این نام نامگذاری شده  است. «مرد پشت روزنامه» از آنجا  معنا پیدا می‌کند که ما ظاهر روزنامه ها و تیترها را می خوانیم، اما در پشت این تیترها  اتفاقات دیگری در جریان است .

شاهنگی تصریح کرد: روایت کتاب در مورد پسر نوجوانی به نام ویشال است که به خاطر داشتن نبوغ به کشور دیگری برای تحصیل اعزام می شود. در این میان  با یک شخصیت منفی به نام پرفسل مواجه می شود که  او را ناآگاهانه وارد نقشه های سیاسی و به نوعی مدیریتی جهان  می کند. ایده این نقشه، نشان دادن ریشه های  یهودی و صهیونیستی در مدیریت فرهنگ مردم دنیا است. یکی از این نقشه ها تجزیه و آوارگی مسلمانان میانمار است. ویشال در واقع قربانی این نقشه ها می شود و در آخر خودش در مقابل این توطئه‌ها برمی خیزد.

مدیر گروه ادب و هنر مرکز پژوهش های جوان تصریح کرد: اگر به شکل کلی به نسل کشی تلخ میانمار نگاه کنیم، متاسفانه در طول این سالها  با زبان هنر نتوانسته ایم آن طور که باید و شاید به این فاجعه  و ریشه های آن بپردازیم.

وی افزود: در کتاب یک روایت عاشقانه هم وجود دارد که  بهانه ای شده برای روایت ماجرای میانمار. به این شکل که شخصیت اول کتاب به نام ویشال پس از سال ها در پی معشوق اش به میانمار می آید، اما او را در جریانی که خود قربانی آن است  (کشتار مسلمان)  می بیند و این خود دریچه ای برای بازتاب ظلم این کشور بر مسلمانان می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.