رسانه های عراق روز یکشنبه به نقل از الفیاض نوشتند این تشکل سیاسی قرار است با عنوان &#۳۹;حرکه عطاء&#۳۹; (جنبش بخشش) تاسیس شود و هدف از این کار حمایت از حقوق مردم اعلام شده است. 

گزارش حاکی است که تعدادی از فرماندهان الحشد الشعبی نیز در این تشکل جدید سیاسی عضویت خواهند داشت. 

به گفته الفیاض وی و همراهانش قرار است با این تشکل جدید در رقابت های انتخابات سراسری آینده (پارلمان و شوراهای استان) در بهار سال آینده شرکت کنند.

فالح الفیاض عضو سابق جریان موسوم به اصلاح طلب ابراهیم الجعفری (وزیر خارجه کنونی عراق) بود و به نوشته رسانه های عراق، با اعلام موجودیت این جریان جدید سیاسی عملا از جریان مذکور اعلام جدایی کرده است. 

الفیاض چندی قبل در گفت وگو با شبکه المیادین موفقیت های دولت حیدر العبادی نخست وزیر عراق را قابل تقدیر خواند و تلویحا از احتمال ائتلاف با العبادی در انتخابات آینده خبر داده بود.

&#۳۹;طارق حرب&#۳۹; کارشناس برجسته حقوقی عراق امروز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری &#۳۹;المعلومه&#۳۹; عراق گفته است که تاسیس جنبش عطاء توسط الفیاض با توجه به اینکه وی شخصا فاقد هرگونه درجه و رتبه نظامی است، از حیث قانونی نیز هیچ گونه اشکالی ندارد.

الفیاض درعین حال با توجه به سمت (غیر سازمانی) که در طول سه سال گذشته در الحشد الشعبی داشته امیدوار است که بخشی از آراء نیروهای بسیج مردمی عراق در انتخابات آینده را از آن خود کند.

هنوز نام آن دسته از فرماندهان الحشد الشعبی که گفته شده قرار است در عضویت این جنبش سیاسی جدید فعالیت کنند، اعلام نشده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.