احمد صادقی با اشاره به کاربری های ۱۰۱ پایگاه مدیریت بحران شهرداری تهران، اظهار کرد:۲۲ پایگاه مدیریت بحران صرفا کاربری بحران دارد، ۴ سوله در اختیار استان های معین تهران، ۷۴ سوله کاربری چون ورزش بانوان و شهربازی دارد و یک سوله در اختیار برنامه خانواده یک قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۷۴ درصد پایگاه مدیریت بحران بر اساس مصوبه شورای شهر در اختیار سازمان ورزش قرار دارد، تصریح کرد: براساس مصوبه شورای شهر در سال ۹۲ کاربری سوله ها به صورت دو منظوره و در زمان بحران کاربری بحران و در شرایط عادی برای ورزش بانوان اختصاص یافت. پس از اجرای این مصوبه عملا سوله ها کاربری اصلی خود را ازدست داد. بنابراین در اواخر سال ۹۴ شورا مجددا مصوب دومنظوره بودن سوله ها را لغو و مقرر کرد این سوله ها در اختیار مدیریت بحران قرار بگیرد، اما این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش شهر نوشت؛ صادقی ادامه داد: براساس مصوبه شورای شهر باید تمام سوله های بحرانی که در اختیار سازمان ورزش هستند تخلیه و به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران بازگردد.

وی با اشاره به تلاش های بی ثمر برای باز پس گیری سوله بحران از برنامه خانواده یک، گفت: ۸۰ سوله بحران در اختیار مناطق بوده اند و با دستورهای مختلف از معاونت های مختلف سوله ها با کاربری غیرمرتبط با بحران مورد بهره برداری قرار گرفته است. که تاکنون ۴ سوله را پس گرفته ایم.

مدیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با اشاره به عزم شهردار و اعضای شورای پنجم برای بازگشت سوله ها به کاربری اصلی خود، ابراز امیدواری کرد که با حساسیت مدیریت کلان شهری مصوبه شورا در این زمینه عملیاتی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.