داوود کشاورزیان صبح امروز در همایش مجمع جهانی راه (پیارک) از احتمال کاهش سرعت تا ۱۰ کیلومتر در ساعت در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: طبق هماهنگی‌های پلیس راه، سازمان راهداری و کمیسیون امینی راه‌ها کاهش ۱۰ کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده های کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به این تصمیم کمیسیون ایمنی راه‌ها ادامه داد: در صورت تصویب و تایید، سقف سرعت مجاز در آزادراه‌ها از این پس از 120کیلومتر بر ساعت به 110 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: همچنین در بزرگراه‌ها سقف سرعت مجاز از 110 کیلومتر بر ساعت به 100 کیلومتر در ساعت و در راه‌های اصلی از 95 کیلومتر بر ساعت به 85 کیلومتر و در راه‌های فرعی به 70 کیلومتر بر ساعت می رسد.

کشاورزیان با بیان اینکه کشورمان یک درصد جمعیت دنیا را دارد، گفت: در ایران 215 هزار کیلومتر انواع راه برونشهری وجود دارد که 130 هزار کیلومتر آن راه روستایی است که از این رقم 90 کیلومتر راه آسفالته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود 20 میلیون خودرو و 10 میلیون موتورسیکلت در کشور اظهار داشت: به دلیل پایین بودن نرخ سوخت خودروهای فرسوده از ناوگان خارج نمی‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه بیشترین آمار کشته‌های سوانح جاده‌ای در سال 85 بوده است گفت: در سال 85 میزان تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای 27 هزار نفر بوده که توانستیم این رقم را در سال گذشته به 16 هزار نفر کاهش بدهیم.

وی ادامه داد: سیاست و برنامه ما این است که این رقم در 10 سال آینده به کمتر از 10هزار نفر برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.