شینهوا خاطر نشان کرده است این سه کشور تلاش زیادی برای بازگرداندن صلح و ریشه کن کردن تروریسم در سوریه بکار گرفته اند و اختلافات را کنار گذاشته و بر اساس اشتراک به دنبال خاتمه دادن به یک بحران ۶ ساله هستند.

خبرگزاری رسمی چین می نویسد سه کشور در سوچی درباره آینده و سرنوشت سوریه و کنگره صلح بحث و تبادل نظر کردند البته راه دشواری برای فایق آمدن بر چالش ها پیش رو دارند.

شینهوا تاکید کرده است با پایان یافتن دوران داعش در اجلاس مذکور روسای جمهوری سه کشور یاد شده در باره آینده سوریه و راه حل سیاسی رایزنی کردند و تمرکز بر پایان کامل بحران و برقراری صلح است.

گزارش ادامه می دهد سه کشور نشان دادند اشترک نظرهای زیادی برای حل مساله سوریه دارند و طرح های ابتکاری برای این منظور آماده کردند و از این مسیر عقب نشینی نخواهند کرد تا تروریسم ریشه کن شده و سوریه در صلح دایمی باشد.

شینهوا نوشته است که از دیدگاه بسیاری از تحلیلگران اجلاس سوچی در واقع شروع فرایند حل سیاسی مساله سوریه و رسیدن به صلح دایمی است. 

این گزارش تصریح می کند برگزاری کنگره صلح سوریه در مسکو در ماه آینده میلادی می تواند گامی بسیار مهم برای پیشرفت های بیشتر در مذاکرات ژنو باشد.

شینهوا اضافه می کند امروز بسیاری از گروه ها در کنار سه کشور دیگر به میز مذاکرات آمده اند و بهتر است کشورهای عربی منطقه و سازمان ملل نیز مشترکا با این کشورها به راه حل سیاسی برای خاتمه بحران برسند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.